Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 209,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

RealAlcatraZ 20 juli 2021, 183 views

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

Het geluid is gewoon heel erg goed, als je houdt van een neutrale klank dan kun je dit heel makkelijk instellen, maar ook voor basliefhebbers is dit goed in te regelen. Bij het rennen blijven ze goed zitten.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Geluid is echt top
  • Noice cancelling is top
  • Handige app
  • Touch control

Minpunten

• Bluetooth in mijn geval niet stabiel genoeg
  • Soms lastig helemaal goed in je oor te krijgen

De bluetoothverbinding is bij mijn Sonytelefoon nog niet 100% stabiel tijdens het lopen, wanneer je je telefoon in je zak hebt wil de verbinding nog wel eens wegvallen. Er is een 1.1.5 update en daarmee is het iets verbeterd, maar nog niet top. Als je telefoon ergens op tafel ligt kun je wel gewoon de hele woonkamer doorlopen zonder problemen. 30 minuten voor een update vond ik aan de lange kant.

De pasvorm en vooral de hoek waarmee ze in je oren moeten kan soms vrij specifiek zijn, maar dat is een kwestie van wennen. Noise cancelling werkt wel minder als je ze niet goed in je oor hebt, omdat er nog geluid van buiten direct je oor in kan. Ik heb in ears van een ander merk geprobeerd en daar merkte ik echt weinig van de noise cancelling, de WF-1000XM4 heeft echt briljante noise-cancelling. Ook de windreductie is behoorlijk goed. Tenzij je "omgevingsgeluid" aan hebt. Dan wordt het geluid van buiten door de muziek heengemengd en dat is heel handig als je ergens wandelt en je wil mensen nog kunnen verstaan. Maar in de Noord-Hollandse wind: geen goed idee. Het geluid van de wind wordt enorm versterkt.

Qua draagcomfort zijn ze op zich goed als ze eenmaal zitten, dat kan soms wat lastiger zijn. Bij mijn oude bedrade Sony noice cancelling oordopjes heb ik daar geen last van.

Er zitten drie maten oordopjes bij en het doosje van de koptelefoon is van gerecycled karton.
De oordopjes gaan niet vanzelf uit als je ze niet gebruikt, je moet ze in het laaddoosje opbergen, anders lopen ze langzaam leeg. Maar dit werkt uitstekend en het laaddoosje is erg handig en makkelijk mee te nemen. De oortjes zijn er ook makkelijk uit te halen.

Touch control werkt ideaal. Via je rechteroor kun je skippen, pauzeren, via je linkeroor regel je noise cancelling. Zolang je je vinger op je linkeroordop houdt hoor je vrij hard 'de buitenwereld', ideaal voor bij het oversteken.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.