Logitech Brio Stream

€ 141,75
Specificaties 4096x2160 (Cinema 4K) resolutie met microfoon - Bekijk alle specificaties

Logitech Brio Stream Review

hiddede 20 juli 2021, 1.174 views Product gekocht

Logitech Brio Stream

Dit is volgens mij een beetje de beste webcam die je kan kopen in deze prijscategorie, 4k/30, 500% zoom, 90 graden kijkhoek, op veel standen vast te maken, usb-c, infraroodsensor voor Windows Hello, 1 jaar licensie tot XSplit Premium, ik ben er blij mee.

Pluspunten

• Uitstekende kwaliteit
  • Logitech G Hub werkt erg goed
  • Grote kijkhoek

Minpunten

• Hoge Prijs
  • Compalibiteit met windows 11?

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Dit is volgens mij een beetje de beste webcam die je kan kopen in deze prijscategorie, 4k/30, 500% zoom, 90 graden kijkhoek, op veel standen vast te maken, usb-c, infraroodsensor voor Windows Hello, 1 jaar licensie tot XSplit Premium, automatische of handmatig scherpstellen, ik ben er blij mee. als minpunt zou ik dan de prijs van €160 geven. Is te tweaken met Logitech G Hub, en enkele functies rechtstreeks vanuit de camera, installeren ging vrij makkelijk, moest er wel even achter komen dat ik Logitech G Hub nodig had, en heb de webcam op mijn bureau gezet in plaats van de monitor, omdat hij haaks staat met de monitor en ik daaronder kijk waardoor ik niet goed te zien was, met de gratis programma's kun je bijvoorbeeld goed de achtergrond vervangen. Een top product voor een flinke prijs. Windows Hello is mij nog niet gelukt, dat ligt er waarschijnlijk aan dat ik Windows 11 gebruik, want mijn vingerafdrukscanner werkte ook niet.

Heb jij ook een Logitech Brio Stream?

Vraag & Aanbod

Windows 11 en Windows Hello werkt prima, je moet alleen de firmware update voor de camera uitvoeren.
Bedankt voor je reactie, ik heb geen updates of optionele updates open staan?
Die moet je hier handmatig downloaden.
Stream edition: https://support.logi.com/...ds-BRIO-4K-Stream-Edition
Pro edition: https://prosupport.logi.c...ra-HD-Pro-Business-Webcam

Pro (30fps) en Stream(60fps) hebben dus een andere update nodig, dus vandaar apparte linkjes. Er staan bij stream edion 2 firmware updates, je kunt gewoon in een keer de laatste installeren.

[Reactie gewijzigd door royb3 op 20 juli 2021 10:48]

Top, heb hem inderdaad gedownload en nu doet hij het, bedankt!
Update, Gezichtsherkenning doet het prima, update was nog niet geinstalleerd.
Onder windows 11 en Met de Firmware update doet deze het bij mij nog steeds niet
ik heb hem ook op de laptop van mijn zus geprobeerd en ook daar werkt hij niet op windows 11
ik heb nog een oude windows 10 systeem staan en daar werkt hij wel op
ik heb na mijn idee echt alles geprobeerd
* In device manager beide drivers geprobeert
* TPM op geschoond
* in groepsbeleid aanpassingen gedaan voor biometrie ontgrendelen
* In services aanpassingen gedaan voor biometrie ontgrendelen
* windows hello in onderdelen verwijdert en er terug opgezet
* C:\WINDOWS\System32\WinBioDatabase geleegd

al met al elke mogelijke oplossing op youtube geprobeerd maar hij is niet aan de praat te krijgen op windows 11
nu hoorde ik dat er een windows update is geweest waarin gezichts ontgrendeling met windows 11 niet meer werkte met deze webcam
lekker dan als je zoals mij de cam NA de update heb aangeschaft
Ik heb hier een update op. ik heb windows 11 opnieuw geïnstalleerd met behoud van gegevens en apps, maar deze keer heb ik via GitHub een optie gevonden om windows 11 te installeren zonder tpm en secure boot.
deze 2 ook uitgezet in de bios. dus ik windows 11 zonder deze 2 geïnstalleerd met behoud van gegevens en nu deed windows hello gezichtsherkenning het wel met de logitech brio 4k webcam
daarna secure boot en tpm 2.0 weer aangezet in de bios en alles is nu prima
hij gaf alleen wel aan bij het instaleren dat hij windows server aan het installeren was, en ik weet ook niet of de manier waarin ik windows 11 nu heb geïnstalleerd of dat op de lange termijn wel goed is.
ik vraag me af of ik nu de optie voor direct storage wel krijg wanneer het uit is en of mijn windows updates wel blijven komen.

[Reactie gewijzigd door Michplay op 3 juli 2022 23:48]

Pff, vind het heel wat dat je zoveel moeite hebt gedaan voor gezichtsherkenning, mooi dat het nu wel werkt. heb voorderest ook geen antwoord op je andere vraag.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.