Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 209,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

ZillixNewbie 17 juli 2021, 245 views Product geleend

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

Ik vind het fijne oordoppen. Ze zitten comfortabel, ik kan ze urenlang dragen zonder last te krijgen. Geluidskwaliteit is uitstekend. Noice cancelling werkt perfect. Mooi design, wel groot maar dit vind ik niet hinderlijk. Mooie oplaadcase en de batterijduur is uitstekend.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Noice cancelling werkt uitstekend
  • Comfortabel
  • Mooie oplaadcase

Minpunten

• Rommelige app

Ik heb de in ears een paar weken mogen testen. Ik vond het een leuke mogelijkheid, omdat ik nog steeds veel thuis werk en moet videobellen. Ik heb de in ears daarom uitvoerig kunnen testen.

Het was even wennen om de in ears in te doen. Ze zijn redelijk groot en moeten op een bepaalde manier in je oren. De eerste paar dagen had ik dan ook dat ze af en toe uit mijn oren vielen. Inmiddels heb ik dit probleem gelukkig niet meer. Ik vind ze erg comfortabel in de oren zitten. De foam dopjes vormen goed naar mijn oren en sluiten goed aan op mijn gehoorgang. Sony levert nog twee oordopjes mee, small en large, dus je kunt uitproberen welke het beste in je oren passen.

De oordopjes zijn redelijk groot, maar dit vind ik persoonlijk niet erg, mijn haar valt er toch over. Ik vind de oplaadcase er mooi uit zien en handig in gebruik. Ik heb de in ears op een werkdag zo’n 3 a 4 uur non-stop per dag gebruikt. De in ears gaan ongeveer 8 uur mee, en de oplaadcase 16 uur, dus totaal kan je ze 24 uur gebruiken zonder op te laden. Ik hoef de oplaadcase maar een keer in de week op te laden, erg prettig. Wanneer je de in ears in doet, hoor je per kant hoeveel procent batterij de in ears nog heeft.

Ik vind de kwaliteit van het geluid echt prima voor in ears, heb er eigenlijk niets over op te merken. Naar voorkeur is het via de app middels een Equalizer nog aan te passen. De Noise Cancelling werkt ook uitstekend. Ik heb geen last meer van omgevingsgeluiden, al moet ik wel zeggen dat ik het niet in een heel drukke ruimte heb getest. Maar vooralsnog geen opmerkingen over de noice cancelling.

Ik zie geen voordelen in de speak to chat functie, ik heb deze functie daarom redelijk snel uitgezet via de app. Ik zing wel eens mee met de muziek, en deze functie zorgt er dan voor dat de muziek stopt. Niet ideaal dus.

Het koppelen via Bluetooth gaat echt heel snel. Twee apparaten tegelijk kunnen helaas niet gekoppeld worden, maar ik ervaar dit niet als probleem omdat het koppelen met een andere apparaat heel snel gaat. Dus dan maar wat vaker koppelen via Bluetooth.

Ik vind de Sony app erg rommelig, wat mij betreft mogen ze deze nog wel wat verbeteren.

Ik heb ook de Sony hoofdtelefoon met noice cancelling (WH1000MX3) in mijn bezit. In eerste instantie had ik gedacht dat de in ears deze niet zouden vervangen, maar na het uitvoerig testen kom ik hier wel op terug. Ik grijp toch eerder naar de in ears.

Conclusie, fijne oordoppen met goede noice cancelling. Ik raad ze daarom zeker aan.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.