Google Nest Hub - Chalk Review

Helium-3 16 juli 2021, laatste update op 16 juli 2021, 83 views Product gekocht

Google Nest Hub - Chalk

De interface is traag, maar ziet er wel erg goed uit. De microfoons zijn super en verstaan je zelfs als je ver weg nog fluisterd, maar in het Engels (voor meer functionaliteit) vindt Google het maar ingewikkeld om je Nederlandse accent soms te begrijpen.

Pluspunten

• Verstaat je erg goed, ook op afstand en zacht gepraat
  • Een van de mooiste digitale schermen die ik ooit heb gezien
  • Kleursensor voor scherm
  • Google ecosysteem
  • Scherm kan heel donker (en redelijk fel)

Minpunten

• Interface erg traag
  • grote schermranden in verhouding tot schermgrootte

Muziekweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 4
De interface is traag, maar ziet er wel erg goed uit. Als je een knop aanraakt zie je de moeite die het apparaat heeft om de vloeiend bedoelde animaties weer te geven en om resultaten van je stemopdracht te laten zien.

Getallen 15 en 50 worden bijvoorbeeld heel vaak verwisseld, en zelfs "on" en "off" worden tot meerdere keren per week omgedraaid (ik geef, denk ik, ongeveer 20 commando's per dag met betrekking tot het aan en uit zetten van apparaten, de tv en lampen) - dat ervaar ik wel als hinderlijk. Het noemen van Nederlandse namen van contactpersonen kun je (in het Engels) vergeten.

Het scherm is echt prachtig. Ik vind het lastig uit te leggen hoe mooi het scherm is - ik denk dat zowel de resolutie in DPI en de kleursensor hier een grote invloed op heeft. Ik wil wel een televisie of computermonitor met deze DPI en de kleursensor, alle foto's komen er mooier uit dan op welk andere scherm (computermonitor, smartphone of TV) dan ook. Daarom erg goed te gebruiken als fotolijst - zeker als je zelf in het Google ecosysteem met Google Photos zit.

Speaker is niet per sé super goed voor muziek, maar om stemgeluiden af te spelen is het zeer goed. Super goed verstaanbaar als ik vraag "What's the news" en ik een 3 minuten durend audiofragment van het NOS te horen krijg.

Heb jij ook een Google Nest Hub - Chalk?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.