Specificaties 3,1" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Palm Pre Zwart Review

marcmiddendorp 31 augustus 2010, 914 views

Palm Pre Zwart

Pluspunten

• Schitterend design
  • Zeer snel en stabiel OS
  • Toestenbord mooi weggewerkt en goed touch screen
  • Scherm is mooi en helder

Minpunten

• Weinig apps
  • Geen mogelijk tot extra geheugen via SD kaart
  • Nog niet veel integratie mogelijkheden voor social networks

Sinds kort heb ik via het internet de palm pre gekocht, ik was zeer benieuwd naar het Web Os. Veel van gehoord en gezien, maar nog niet de kans gehad om het zelf te proberen. Tot vorige week dus.

De doos is echt schitterend, alles is netjes verzorgd. Er zit zelfs een hoesje bij en dat is niet om de ontvangst problemen te verbeteren ;)

Ik moet zegen dat het Web OS echt schitterend is en multitasking totaal geen probleem. Je kunt heel veel programma's open hebben staan en de telefoon wordt niet langzamer. Het mooie is dat je heerlijk heen en weer kunt switchen tussen programma's zonder dat je toestel er last van heeft.

Het Web OS is zeer slim opgebouwd en ik verwacht dat met versie 2.0(Q4 2010) of 3.0 (2011) er een nog beter en mooier OS zal zijn. Ik draai nu 1.4.5 (laatste versie) en dat kan nog niet tippen aan bijv. android en natuurlijk het OS van de Iphone.

Het grootste probleem is dat er gewoon te weinig apps beschikbaar zijn voor het WebOS om te kunnen concurreren met bijv. android, Iphone en in zeer mindere mate Nokia OVI. Dat is erg jammer. Wellicht dat met de overname van HP door Palm hier snel verandering in zal komen. Er zijn geruchten dat op korte termijn een HD versie komt (zelfde scherm als de Iphone) met WebOS.

Kortom een telefoon met een OS wat heel veel potentie heeft.

Heb jij ook een Palm Pre Zwart?

Zelfs met de weinige apps die er zijn, is het een hele fijne telefoon!

Ik vind webOS prettiger als iOS of Android

Overigens is er via preware.org een hoop leuks te doen (30-9-2010 1628 packages) en kan je in developer modus gewoon je eigen apps installeren :)
Ik heb hem nu ook sinds 3 dagen. En ik moet zekken dat ik erg maar daok erg onder de indruk ben van de pre. Apps zijn er u genoeg. Maar wat mij erg ansprak is dat je je oude Palm apps ook kan draaien.

Plus ik heb de magneet lader er bij dat is bes t een leuke optie op je telefoon geen snoertjes meer
bij webos internals kan je zelfs zien hoe je oude pre <= 1.4.5 te upgraden naar webos 2.1.0!

het werkt redelijk goed!

wel wat trager, het is aan te raden compcache van 30 MB te maken i.p.v. de standaard 10 MB

dat wordt bij 5.6 uitgelegd