Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs

€ 601,48
Specificaties 6,2" • 2400x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs Review

FuriousB 15 juli 2021, laatste update op 15 juli 2021, 1.356 views Product gekocht

Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs

In promotie gekocht via provider (550€) wat voor het geld, een absolute topper is. Ik kom van een s10 en voel het verschil toch.

Pluspunten

• Design
  • Camera

Minpunten

• Bixby (blijft rommel)
  • Geen lader

Komende van een s10 wou ik eigenlijk nog een generatie wachten maar helaas besliste een stalen buis tijdens de verhuis daar anders over. Toevallig had ik korting via mijn provider en kon deze kan niet laten liggen.. nieuwe stuff is altijd leuk!

Na de verhuis het nieuwe toestel aangezet. Item transfer uitgevoerd..zoals altijd gaat dit zeer vlot tussen Android telefoons. 1 uurtje later had ik al m'n gegevens zoals op de vorige telefoon, overal even inloggen en klaar.

Unboxing

Qua unboxing stelt het eigenlijk echt niets meer voor.

In de doos zit het toestel met vooral geïnstalleerde screen protector waar ook nog een extra screen film opzit (die je er wel af moet halen. Verder zit er op de achterkant een folie en op de zijkanten ook.

Daarnaast zit er een pinnetje in de doos om de simkaart houder te openen. Deze keer zit die onderin, links van de laadaansluiting. Ook zit er een dubbele usbC kabel in de doos (usb C aan beide uiteinden) wat je eigenlijk alleen kan gebruiken voor de item transfer en daarna niet meer? (Samsung verkoopt nu dus blokjes waar een usbC in kan, dus deze statement was fout) Voordien was dit een laadkabel + opzetstuk, wat in mijn ogen veel praktischer was. Die kon je ten minste nog gebruiken dan.

Dus een lader, laadkabel en oortjes vinden we hier niet meer in terug.
Een audio jack aansluiting is er niet, dus de oortjes hadden weinig nut gehad (tenzij draadloos)

Cosmetisch

Ten opzichte van de s10, wat ik in het begin heel vervelend vond, zijn de meeste knoppen van plaats gewisseld. Volume staat rechts, ipv links. Power knop staat iets lager. Op de s10 kwam dit overeen met waar hier de volume lager knop staat. Ik vergis me hier dus heel vaak.. Maar kwestie van gewoonte. Een positief punt = die verdomd irritante Bixby knop, die op de s10 links aan de zijkant stond, is eindelijk weg! Deze is standaard geplaats op de power knop maar kan aangepast worden.

Wat met meteen opviel is dat de resolutie anders is dan op de s10. hoewel lager op de S21, lijkt allles toch scherper en fijner. Toetsenbord is ook wat kleiner. . hoewel beide telefoons praktisch even groot zijn. De S21 heeft een net iets grotere scherm to body ratio (net iets kleinere zwarte rand tussen scherm en body van het toestel.

De front camera is verplaatst van rechts naar midden, wat er beter uitziet vind ik.

Gebruik

De batterij doet het iets beter dan de s10, maar die was ook al 2j oud dus dat ligt waarschijnlijk daaraan.
Qua volhouden doorheen de dag, gaat het wel goed.

Volgens de telefoon, zou ik met de overige 35% die de batterij nog heeft,
Nog 14u kunnen doen... Wat ik betwijfel. Deze ochtend om 6 u begonnen met 50%. Ondertussen emails verwerkt, Facebook bezien, Tweakers artikels gelezen en nu bezig met deze review rond 10:00/10:30 en dus op 35%. Al bij al dus nog maar 15% gezakt op 3-4uur wat me wel bevalt.

Een volledig geladen batterij zou volgens de huidige analyse dus anderhalve dag meegaan. (spaarstand actief) Momenteel klopt dit nog maar toch even kijken wat dit geeft na enkele weken.

Screenshots maken met fysieke knoppen is al dan niet nog mogelijk maar ik denk het niet. Voordien kon het met volume down + power knop of met handveeg. Door de verplaatsing van de knoppen lijkt het enkel nog te gaan via vegen. Ik was zelf wel een fan van de knoppen combo. Ook weer kwestie van gewoonte zeker?

Van de camera op de s10 was ik al zeer tevreden.. Mooie foto's. De S21 lijkt het toch nog iets beter te doen. De 64mp modus moet ik nog ontdekken en vergelijken maar kan alvast niet op full screen modus, enkel 3/4de.

Momenteel ben ik zeer tevreden met het toestel. De tijd zal verder uitmaken of er wat issues boven water komen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs?

De meegeleverde kabel kun je ook gebruiken voor de officiele "super fast charger" snellader ;)

Het overzetten van een oud toestel(ik kwam van een S8) werkte ook mooi. Enkel begon de S21 mijn S8 als powerbank te gebruiken waardoor deze de eerste poging uitviel :+

De S10 heeft overigens een instelling voor resolutie welke hoger is dan de S21.
De battery safe stand kan in tegenstelling tot de S10 (en S8) niet terug worden gezet naar HD+. Iets wat wellicht in de toekomst een misser is wanneer de accu van het toestel slechter wordt.
Ben het met je eens dat de batterij voor een gemiddelde gebruiker dikke prima s!
Handig! Ik wist dus niet dat Samsung al van die blokjes verkocht met Usb c ingang. Goed dat je dat even meegeeft.

Mijne deed ook eerst een laadpoging waardoor de S21 dus ook snel leeg liep maar de s10 aan het laden was... 🙄

Ik denk dat ik de s10 eerst gebruikte op 1440P en uiteindelijk op 1080P voor de batterij. Vreemd genoeg ziet het er op de S21 toch beter uit (zelf als de s10 op 1440 staat) Denk idd dat het een misser is voor de batterij in de toekomst. Wss willen ze gewoon dat we sneller upgraden :P
Pin me er niet op vast maar vgm heeft het te maken met het nieuwe? PD protocol?

Haha ja waarschijnlijk vinden ze het niet leuk dat de toestellen zo lang mee gaan. Cameratechnisch en qua snelheid ging mijn S8 prima, maar 2x per dag opladen zie ik niet zitten als corona zo weg is en ik weer eens een volle dag van huis kan!
Blijkbaar dus wel! Toch maar eens kijken naar zo'n laadblokje :P
Laatste reactie nog even :P

Internet en onderzoek wijst uit dat snelladen wel meer belasting op je accu geeft.
Ik heb zelf wel de snellader thuis maar ik heb de functie tot nu toe nog niet gebruikt.

Maar wanneer ik een x slechts een half uur heb ga ik hem zeker gebruiken!
Onlangs de Samsung Galaxy s21 + gekocht. Mooi toestel wel wat zwaar (had eerst de Sam S7 edge), maar dat is een kwestie van wennen denk ik. De uitknop heb ik gelijk aangepast. Wat ik niet wegkrijg is het vervelende muziekje als hij een tijdje op het bureau ligt. Wie weet hoe ik dit kan doen?
Welk muziekje bedoel je? Ik heb mijne altijd op trillen maar als je de volumeknop indrukt en dan op de 3 puntjes bovenaan.. Dan krijg je volumebalken voor alle geluiden. Mss kan je 1 van die uitzetten?
Ik heb gemerkt dat hij binnen komt bij een mail. Het gewone geluidje meldingsgeluid is goed maar als hij ergens ligt gaat er ineens een muziekje spelen dat er een mail binnen is. Dat klote muziekje krijg ik niet weg

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.