ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition

€ 529,-
Specificaties Max. 1,882GHz • GDDR6 • 3x DP, 2x HDMI - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition Review

schietdammer 14 juli 2021, laatste update op 16 juli 2021, 1.101 views Product gekocht

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition

Reviews zeggen 12gb heb je geen donder aan, maar niet iedereen heb dezelfde setup. Ik game windowed en heb meerdere schermen aan mijn pc.

Pluspunten

• 3 fans is stiller als 2 fans
  • 12gb vram heb ik nodig met 3x een 4k scherm

Minpunten

• ik heb er geen last van in mijn bigtower maar die bump boven fan 3 is nutteloos
  • ik had liever meer hdmi poorten gehad ivm dat ik de gpu aan TVs heb hangen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
3 fans is stiller als 2 fans > omdat bij 2 draaien ze in het algemeen sneller + ook eerder snel, bij website reviews winnen de 3 fans iig van 2 fans op geluid en temperatuurgebied en het klinkt mij ook logisch in de oren als je nadenkt

12gb vram > In mijn geval speel ik windowed op 3440x1440 en op 3840x1080 op de midelste van mijn 3 aangesloten 55inch 4k sony tv's die ik als monitor gebruik. Alleen de desktop verbuikt soms 8,1gb vram dat is dus 2,7gb vram per 4k scherm. Als ik dan erbij game verbuik ik 11,2gb vram. Gamen heb ik op limiet van 60fps gezet. En die 60 haalt die voor mijn games - rainbow six siege / call of duty warzone / call of duty black ops cold war. Maar ik gebruik de kaart met name voor mijn werk ..... beursgrafiekjes kijken.

Had echt niet verwacht dat een simpele desktop zoveel vram vebruikt, mijn 1050 ti 4gb vram moest met pensioen (foto2) want het liep constant te swappen met 64gb intern werkgeheugen van de pc zelf het haperde als een gek.

Hij heb 3x dp 1.4 en 2x hdmi 2.1 , mijn 1050 ti had 3x hdmi 2.0b en 1x dp 1.4. Dus moest nu een active dp to hdmi hdr adapater kopen van 30€.

Heb er 599,91€ voor betaald, terwijl msrp 349/359€ is maar ik kon door dat haperen niet anders plus die hypecoins zijn dan pas geleden - het is nu juli2021 - wel in elkaar gedonderd dwz gehalveerd maar dat is al vaker gebeurd met die nepcoins dus wie weet gaat het hierna weer x 4 of x 8 en kost een 3060 dalijk 1.000+. Maar omdat ik die kaart heb gekocht zullen al die coins nu wel naar 0 crashen, perfect timing.

Het was op het moment dat ik hem kocht gewoon de goedkoopste 3060 met 3 fans, dus ik nam deze 3060 met 3 fans niet omdat die beter of wat dan ook is als andere 3060's met 3 fans ... wat verder niet wil zeggen dat dit alsnog de beste kan zijn. En was de goedkoopste kaart met meer als 8gb vram in general.

- - - -

Op foto 1 zie je wat ik eraan heb hangen : links portretmode + rechtsboven zijn beiden model "Sony KE-55XH8096" ... en die in het midden is een duurdere sony ... die middelste ivm films die er daarop beter uitzien want die heb local dimming. Alle 3 in desktop zelf zien er even scherp uit 10 uit 10 voor desktop. Mocht je ook een tv aan je pc willen hangen let dan op 1 ding : de tv moet 4:4:4 chroma subsampling kunnen. Wat mijn 2 modellen sony dus kunnen. (p.s. Zie rtings.com of een tv dat heb daar zijn heel veel tv's getest maar niet alle).

Ik denk dat ik boven de middelste tv nog een 4de gaat plaatsen - dan maar geen daglicht meer zien zelfs niet met gordijnen open - omdat : ik de real estate wel kan gebruiken die dat extra opleverd op mijn desktop + de gpu heb nog vram vrij + zo een kaart kan maximaal 4 schermen op diens 5 aansluitingen dus de kaart kan het.

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition?

interesting dat dat geheugen toch nog ergens goed voor is, heb 3x 4k 32 inch schermen, en dan zal dat ook wel handig zijn lijkt me zo.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.