Sony 55XH95 Zwart

€ 826,-
Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony 55XH95 Zwart Review

schietdammer 14 juli 2021, laatste update op 16 juli 2021, 165 views Product gekocht

Sony 55XH95 Zwart

Ik zocht een pc scherm met 4k. Monitors zijn er niet in 55inch en als wel dan heel heel heel erg duur. Kleine 4k schermen hebben geen nut als je fontsize op 100% wil hebben want dan is alles superklein.

Pluspunten

• kan als pc monitor want ondersteund 4:4:4 chroma subsampling
  • films zien er echt beter uit als op mijn andere sony

Minpunten

• zoals alle tvs gaat die niet vanzelf uit als pc moinitor

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik heb 3 x 55inch sony tv aan mijn pc waarvan ik er op 1 films wilde kijken en dat is deze omdat die fald=local dimming heb en idd tov mijn andere 2 pricewatch: Sony KE-55XH8096 Zwart heb deze bij films echt beter beeld. Voor desktop zie ik totaal geen verschil met de 2 goedkopere sony's die krijgen daar al een 10 uit 10 voor.

Beide modellen ondersteunen 4:4:4 chroma subsampling wat nodig is als je een tv als pc monitor wil gebruiken. Ik had hiervoor even een paar dagen een 58inch toshiba maar die kon dat niet en zag er niet uit daardoor en ik wist toen ook nog niet dat je niet zomaar willekeurige 4k tv aan je pc kon aansluiten.
(p.s. Als je andere tv als pc monitor wil gebruiken : Zie dan rtings.com of een tv dat "4:4:4 chr...." heb ... daar zijn heel veel tv's getest maar niet alle).

Oled is voor mijn geen alternastief ik weet LG heb zelfs - wel voor mij te kleine - OLED pc monitors maar alle oleds die ik tot nu toe heb gezien zijn ingebrand > MIjn ouders een 55inch LG oled tv uit 2018 die ze enkelt voor tv uitzendingen gebruiken , bij vrienden van mij op hun 65inch LG oled tv uit 2018 met gebogen scherm die ze gebruiken voor tv uitzendingen, en een vriend van mij waar ikzelf nog geen inbrand op zag maar ik ook 1 jaar niet bij lansg ben geweest maar wel heb gesproken zegt dat bij hem inmiddels ook ingebrande stukken zijn ... hij gebruikt hem als pc monitor. Alle 3 uit periode 2018 dus wie weet is de technologie verbeterd maar ik ga het gewoon uitzingen met andere technologien tot er microleds zijn voor een redelijke prijs.

OP de foto is het de middelste. p.s. bij mij vebruiken 3 schermen soms - zonder dat ik game - al 8gb vram. Dus per scherm is 2,7gb vram nodig. Ikzelf zit met een nvidia 3060 gpu die 12gb vram heb.

Heb jij ook een Sony 55XH95 Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.