Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 209,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

raiday1 14 juli 2021, laatste update op 17 juli 2021, 126 views

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

Dit is een heel net product wat zeker bij de huidige top hoort. Dat wil echter niet zeggen dat ze perfect zijn of voor alles en iedereen eve geschikt

Pluspunten

• Noice cancelling
  • Ambient sound
  • Design

Minpunten

• Conform
  • Connectiviteit
  • Ipx4

Ik heb de oortjes nu een maand in gebruik. Zelf ben ik muziek liefhebber/content creator, kortom iemand die veelvuldig en lang gebruik maakt van oortjes/headset. Mijn verwachting van de oortjes was eigenlijk licht pessimistisch. Ik kon er moeilijk bij dat er oortjes waren die op noice cancelling konden concurreren met de headset van sony. Nu kan ik gelukkig in ieder geval zeggen dat de oortjes mede dankzij hun design en materiaalkeuze zeker top presteren op dat gebied. De dopjes die eigenlijk in je oor gaan zijn van een materiaal dat het geluid goed buiten houdt en nauw sluitend is, door onder andere de flexibele eigenschappen. Waar het voor de noice cancelling top is heb ik het idee dat deze manier van geluid tegenhouden ervoor zorgt dat je de oortjes wel voelt zitten. Het draagcomfort van de oortjes zou ik dan ook niet als ideaal beschrijven. Ik heb wel kleine oren en gebruik niet makkelijk oortjes (omdat deze vaak slecht passen) maar dat is wel iets om rekening mee te houden mocht je echt veel uren maken met de oortjes. Ik heb gelukkig niet het punt bereikt dat ik vanwege "last" de oortjes uit deed. Dan het geluidsbeeld van de oortjes. Deze is rijk met een nadruk op het laag en misschien net iets tekort in het hoog, afhankelijk van muziekgenre. Uiteraard kun je een beetje tweaken met de eq. Maar in basis komt het neer op mooi geluid wat beter past bij het ene genre (hiphop,dance) dan het ander. De connectiviteit van deze oortjes brengt mij echter bij een raadsel. Ik heb nu een aantal keer gehad dat mijn oortjes vastliepen. Ik bleef steeds opnieuw de berichten toon horen terwijl ik geen nieuwe berichten binnen kreeg. Dit stopte pas na herstarten. Dit eufel ontstond bij mij pas nadat ik de spraakfuncties op de oortjes ook begon te testen ervoor (ongeveer een week) gebruikte ik deze functies niet en toen had ik dit probleem niet. Na langer gebruik heb ik nog steeds hier en daar wat bugs ervaren maar niet meer het crashen zoals voorheen. Dan nog een klein irritatie puntje. Mijn Bluetooth staat niet standaard aan maar om deze oortjes automatisch te koppelen is dit naar mijn weten wel nodig. Waar de oortjes helaas ook iets minder goed op scoren is de kwaliteit tijdens een telefoon gesprek. Het komt over het algeheel wat doffig over al kun je wel prima gesprekken voeren. Ik heb dit wel alleen in rustige omgevingen gedaan. Ik wil niet het idee schetsen dat de oortjes slecht zijn maar er is wel gewoon nog ruimte over voor verbetering als ik kijk naar gebruiksgemak en een groter gevoel van controle over je product. Maar voor het verschil van een headset tov earbuds is het een hele mooie ontwikkeling. Een klein puntje trouwens ondanks dat het echt een wereld van verbetering is tov de voorganger blijft de case net een beetje een onhandige vorm hebben.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.