Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 209,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

Ko-inc 13 juli 2021, 120 views

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

Dit is een geweldig product voor de muziek liefhebber tijdens het sporten of voor onderweg.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Active noice cancelling
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Telefoon oproep geluid
  • Connectiviteit

Na veel proberen en goedkopere modellen ben ik een jaar geleden aanbeland bij de WF-1000XM3's en was geïmponeerd op veel vlakken. De grote van de schotels en het niet waterbestendig zijn waren voor mij verbeterpunten om uit te kijken naar deze opvolger.

Na de aankondiging vastgesteld dat het model juist op die punten aangepast zou zijn. Ik was nog wel bang dat ze groter uit zouden vallen dan gehoopt.

Na de snelle ontvangst, met dank aan de topservice van Coolblue , kunnen vaststellen dat de Sony WF-1000XM4's gelukkig een stuk kleiner zijn dan de Sony WF-1000XM3's. De ergonomische vormgeving is wat je verwacht van een top product voor een stevige prijs. Dat kan niet gezegd worden van de eartips die standaard meegeleverd worden. Deze zijn op zich kwalitatief goed, maar je moet mijn inziens een beetje masochist zijn om die te gebruiken. Gelukkig had ik nog een paar Comply Premium Tips liggen en nu zitten ze als gegoten, geen enkele irritatie.

Voor wie bekend is met de WF-1000XM3's zal veel bekende zaken tegenkomen. Een nieuwtje is de functie dat je kan instellen dat als je gaat praten dat de muziek stopt. Eerlijk gezegd heb ik die snel uitgezet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het handig vinden.

De case van de oplader is drastisch verkleind ten opzichte van de voorganger en daarmee ook meer in lijn met andere modellen op de markt. Vooral lekker om ze in je zak te stoppen.

Ik had overigens ergens opgemaakt dat de case van recycled materiaal zou worden, maar dat blijkt een verkeerde interpretatie. Het betreft de verpakking zoals je hem koopt. Best wel een "bold move" van Sony en tegelijk een prima initiatief. De goedkoop ogende verpakking waarin de WF-1000XM4's geleverd worden is zowel klein als enigszins goedkoop ogend. Maar duidelijk van gerecycled materiaal en heel anders dan we tegenwoordig gewend zijn van alles dat maar (onnodig) overtreffend luxer er uit moet zien met alle consequenties voor het milieu en toekomstige generaties. Een prima stap dus van Sony, dikke pluim.

In het eerste gebruik zijn ze super en leveren ze al veel luisterplezier op. Mijn aanbeveling zou zijn om er standaard Comply Premium Tips in jouw maat bij te nemen. Misschien dat Coolblue ze er voor onze glimlach in de toekomst wel weer standaard bij gaat leveren zoals bij de WF-1000XM3's. Het grootste minpunt is de prijs. Ik denk nog steeds dat premium oortjes voor consumenten een maximale prijs van 200 euro zouden moeten hebben. Maar ja deels mijn eigen schuld want ik kon niet wachten en betaalde toch de volle mep.....

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod