AOC U2790PQU Titanium, Zwart

€ 329,-
Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

AOC U2790PQU Titanium, Zwart Review

supermidget 13 juli 2021, 146 views Product gekocht

AOC U2790PQU Titanium, Zwart

Prettige 4k monitor voor zowel zakelijk gebruik als films/gamen.

Pluspunten

• Veel afstelmogelijkheden
  • Professionele uitstraling
  • Minimalistisch design
  • Makkelijk te draaien voet
  • Natuurlijke kleurweergave
  • Scherp en rustig beeld
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Menuutje is wat traag
  • Speakers stellen niet veel voor
  • Beeld is goed, maar niet indrukwekkend

27" 4K - Perfect formaat voor kantoorwerk en software development

Ik werk soms op een 4k monitor van 32 inch. Deze is me eigenlijk te groot om op te werken (voor films ideaal, dat wel). Als je je vensters maximaliseert moet je net te veel met je hoofd draaien om alles te kunnen zien, en verticaal splitten lost het probleem maar deels op. Je kijkt nog steeds omhoog en omlaag, en het is een vreemde verhouding die maar in weinig applicaties nuttig is.

Daarom zocht ik voor een kleiner bureau op mijn thuiswerk plek een 4k scherm dat een stukje kleiner was. 27" was het grootste dat paste, en voor mij blijkt het perfect. Ik heb al mijn applicaties gemaximaliseerd en ik kan alles goed zijn, zonder mijn hoofd te draaien.

Het beeld is heerlijk rustig, scherp en is prettig als je langdurig tekst leest.

Design

Specifiek zocht ik een scherm dat "diep" lag, omdat deze op een bureautje moet staan dat maar 50cm diep is. De meeste LCD-schermen steken zo ver naar voren dat je er met je neus op zit. Bij dit model heb je achter het beeld nog zo'n 13cm loze ruimte. Eventueel kun je hem vlak aan de muur hangen met een VESA mount, daar had ik nog rekening mee gehouden, maar uiteindelijk niet gedaan. Zo is het ook goed.

Het is prettig dat het scherm eenvoudig verstelbaar is in elke richting. De standaard staat op een draaibare schijf, die soepel draait.

Het design is strak, minimalistisch en oogt professioneel. Geen gaming 'onzin'. Aanvankelijk wilde ik liever zwart, maar aluminium staat eigenlijk overal goed bij.

Beeldkwaliteit

De scherpte en het rustige beeld vallen op. De helderheid is goed, en contrast zoals ik gewend ben van LCD schermen. Niet slecht, niet beter dan andere schermen. De kleuren zijn rustig, en niet te intens. Als ik na een dag werken naar het andere scherm ga, valt ineens op dat daar de kleuren van het scherm spatten. Als ik dat op dit AOC scherm probeer na te bootsen wordt alles over-saturated, en verdwijnen subtiele kleurverschillen. Dus wat dat betreft is dit geen scherm om indruk mee te maken. Ik mis soms wat de kleurrijke punch in sommige games, maar ik ben toch zeker blij met de algemene kwaliteit. Het menuutje is niet zo handig dat je daar graag regelmatig mee gaat tweaken, dus je zult eerder 1 instelling behouden voor zowel gamen als kantoorgebruik.

Verder valt er niet veel over te zeggen denk ik. Vraag gerust als je iets wilt weten.

Heb jij ook een AOC U2790PQU Titanium, Zwart?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.