Specificaties HTPC, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec MicroFusion Remote 350 Review

EWS99 30 augustus 2010, laatste update op 1 september 2010, 2.799 views

Antec MicroFusion Remote 350

Pluspunten

• Prima indeling, goede koeling (regelbaar in 3 standen). Losse compartimenten voor moederbord en harddisk.
  • Harddisk hangt in rubbere ringen, zodat deze niet kan resoneren.

Minpunten

• LCD scherm valt tegen. Contrast is slecht. De software is niet geweldig.
  • Geen 19" standaard breedte
  • 5¼ bay valt over het moederbord, waardoor je goed op moet letten welk bord je neemt.

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb deze behuizing aangeschaft omdat mijn Antec Fusion Remote eigenlijk te groot was voor mijn meubel. De behuizing wordt geleverd met een 350W 80+ voeding. Dit moet voldoende zijn voor de hardware dat er in past.

Ik heb er een Asus M4A785G HTPC ingebouwd. Daarbij kwam ik 2 nadelen tegen van deze combinatie: De power aansluiting en de geheugenbanken vallen onder de 5¼ bay. Dit maakt het lastig om een DVD speler in te bouwen. Let er bij de keuze van het moederbord op dat de power aansluiting niet aan de achterzijde van het moederbord zit, maar liever aan de zijkant. Bij voorkeur aan de rechterkant, gezien vanaf het aansluitings-schild. Kies daarnaast lage geheugenmodules.

De behuizing ziet er prima uit. Door de combinatie zilver / zwart past deze behuizing bij alle generaties apparatuur. Ik vond mijn Fusion Remote Black mooier, maar dat is een kestie van smaak. In vergelijking mist deze behuizing de volume knop, maar eerlijk gezegd heb ik hem nooit gebruikt. Ik vind het persoonlijk jammer dat de behuizing niet 19" breed is. De kast zou dan beter passen bij de rest van de apparatuur.

Je kunt maar 1 harddisk kwijt in deze behuizing. Daarnaast zijn de uitbreidingssloten low profile. Voor mij is dat voldoende. De koeling is prima. Er zitten 3 fans aan de zijkant (1 links, 2 rechts). Deze zijn regelbaar in 3 stappen. Op Low hoor je ze nauwelijks.

Het LCD scherm valt tegen (zelfde als van de Fusion Remote). De software is niet geweldig. Contrast is slecht. Het gebruikte lettertype voor de tijd, als het systeem uit staat, is onleesbaar. De IR interface vind ik ook tegenvallen. Deze ondersteund te weinig knoppen waardoor het lastig is om XMBC aan te sturen. Daarnaast reageerd deze traag. Ik heb een standaard USB MCE IR aangeschaft. De IR interface gebruik ik alleen om het systeem aan te zetten. Deze combinatie bevalt prima. (Ik gebruik een logitech harmony om mijn aparatuur te bedienen). Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1232125 voor klachten over de LCD en IR.

Mijn Fusion Remote had 2x USB, Firewire en audio aansluiting aan de voorkant. Bij de Fusion Micro is de Firewire geruild tegen een eSata aansluiting. Of dit een goede ruil is, ligt aan je externe media. Misschien was 1x USB, Firewire, eSata een betere combinatie geweest.

Heb jij ook een Antec MicroFusion Remote 350?

Ik heb mijn HTPC helaas al in mijn meubel gebouwd. Het is een heel karwei om deze er weer uit te halen.

Ik heb op een afbeelding van de binnenkant met kleuren aangegeven waar je op moet letten. Bij de Asus M4A785G (blauw is moederbord formaat) vallen de poweraansluiting (rood) en 2 geheugenbanken (groen) onder de DVD speler. Let er bij de keuze van het moederbord dus op dat deze aan de zijkant zitten (geel).
Je plaatje maakt het probleem in een keer een stuk duidelijker.
Ik denk dat iemand die nog na zit te denken over de componenten keuze voor in z'n HTPC hier zeker iets aan heeft!
Zou je een paar foto's kunnen toevoegen aan je review?
Je beschrijft vrij nauwkeurig waar de problemen zitten bij het inbouwen, maar voor iemand die de kast niet kent is het nog steeds onduidelijk. Een paar plaatjes zouden een waardevolle toevoeging zijn!