Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 209,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

J.K.Newbie 11 juli 2021, 196 views Hands-on

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

De oordopjes zijn in principe perfect. Het geluid is ver bovengemiddeld en de noise cancellation is de beste die ik ooit testte. Er zit echter een groot nadeel aan, de grootte en daardoor de pasvorm. Bijhorende telefoonapp is erg handig..

Pluspunten

• geluid
  • noise cancellation

Minpunten

• pasvorm
Fantastische IEM's met 1 nadeel

De oordopjes zijn in principe perfect. Het geluid is ver bovengemiddeld en de noise cancellation is de beste die ik ooit testte. Er zit echter een groot nadeel aan, de grootte.

Het geluid is magnifiek, direct uit de box klinken alle tonen perfect. Bovendien kan je via de (zeer uitgebreide) sony headphones app diverse voorgeprogrammeerde én persoonlijke soundstages instellen. Daarbij valt op dat de iem's een bijzonder goede basweergave hebben. Daar schort het nogal eens aan bij andere oordopjes.

De noise cancellation is als gezegd subliem. Er bestaat daarnaast nog de ambient mogelijkheid waarbij geluid selectief wordt doorgelaten. En dan is nog de adaptieve setting waarbij de oordopjes zich aanpassen aan de ruimte waar je bent. Ik vond deze setting weinig toevoegen, dus zette ik hem uit.

Qua accessoires levert Sony een relatief kleine oplaadcase, die goed is voor 11 uur opladen en ook weer via de telefoonapp in te lezen valt.

Behoorlijk nadeel van de oordopjes is echter de grootte. Ze zijn aanzienlijk groter dan de gemiddelde iem's en daardoor zowel esthetisch als qua fitting onprettig. Het lijken net ouderwetse hoorapparaten en in mijn oren (normale grootte) deden ze al na een uur behoorlijk pijn. Ook na zo'n 30 uur testen veranderde dit niet. Uiteraard kan dit een persoonlijke kwestie zijn en passen ze bij andere mensen beter.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.