Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 64GB Grijs

€ 285,-
Specificaties 10,4" • 2000x1200 • 64GB • Android 11.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 64GB Grijs Review

oeps 10 juli 2021, laatste update op 10 juli 2021, 550 views Product gekocht

Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 64GB Grijs

Zeer goede keukentablet. Als 'op de bank' tablet heel erg zonde van de haperingen voor deze verder fijne tablet. Zie de foto's voor de montage in de keuken.

Pluspunten

• Prima als keukentablet
  • Waar voor je geld verhouding is goed
  • Zie de andere reviews

Minpunten

• Nog steeds kleine haperingen met video
  • Zie de andere reviews

Dit review is iets anders dan de andere Galaxy A7 reviews. Het gaat vooral over waar ik de tablet voor gebruik: als keukentablet.
Een jaar of 5 geleden wilde ik een tablet in de keuken die makkelijk op te bergen is en niet in de weg staat als je hem gebruikt. De tablet ‘hangt’ onder een bovenkastje. Zie de foto’s.

Houder
De basis is een Ikea bamboe tablethouder die ik verzaagd heb en met frictiescharnieren onder een kastje heb gemonteerd. De tablet zelf zit vastgeklemd tussen zeer strakgetrokken elastiek. Om te voorkomen dat de tablet makkelijk opzij kan schuiven heb ik twee stroken tochtstrip die ik had liggen op de houder geplakt. Doordat zijwaarts schuiven nu niet mogelijk is valt hij niet uit het elastiek.
Als extra beveiliging heb ik de tablet in zijn hoes laten zitten en zitten de elastieken net achter de verhoogde nokjes in de hoeken.
Als de tablet niet gebruikt wordt hangt hij met glas naar beneden onder het kastje. Niet handig als hij zou vallen. Dit gaat al 4 jaar goed, de A7 heb ik er sinds begin 2021 in zitten.

Scharnieren
Ik heb speciale frictiescharnieren gebruikt die ‘stroef’ gaan zodat de tablet plat tegen de onderkant van het keukenkastje blijft zitten zonder dat je iets van een vastzetmechanisme nodig hebt. Er zijn instelbare frictiescharnieren die met een vaste frictie. Voor de zekerheid heb ik instelbare genomen zodat ik de weerstand kan instellen. Het valt niet mee om die makkelijk én voor een goede prijs on-line te vinden. De on-line winkel waar ik ze indertijd heb gehaald is er niet meer. Die ik gebruik zijn aluminium 30mm x 17mm (ingeklapt) en instelbaar met een inbussleutel.

A7 is de tweede tablet in deze houder
De A7 is de tweede tablet in deze houder. Eerst een goedkope Chuwi Hi8 Windows tablet gebruikt. Windows leek me handig zodat iedereen in huis z’n gebruikelijke bookmarks had. Dat ding werd slomer en slomer (2GB ram) dus TV kijken/luisteren tijdens het koken ging niet meer.

De A7 is perfect geschikt als keuken tablet
  • 10 inch scherm is een verademing dan de 8 inch van de vorige. De leesbril hoeft nu niet altijd op 8-) .
  • In de 3,5mm connector zit een audiokabel naar een speakersetje dat op de kast ligt (nu een no-name USB gevoed setje met beroerd geluid. Wordt binnenkort een Logitech PC speakersetje die 3,5mm aux ingang heeft).
  • Bluetooth zou natuurlijk ook kunnen maar wie weet gaat een BT speaker opeens in slaapstand en kan ik opdraven.
  • We gebruiken een gemeenschappelijk separaat Android-account dat ik ook in de Android TV heb gezet. Wel wat onhandig omdat ik nu de betaalde versies van Apps niet meer heb (misschien nog een ‘gezin’ aanmaken met deze tablet).
  • De multi user mogelijkheid van Android vind ik te mager om mijn huisgenoten aan te doen (levert teveel helpdesk calls op ..). Dan maar niet e-mailen/en soc. media op deze tablet! Anders brand het eten toch maar aan 8)7.
  • De power adapter voor de tablet en die voor het speakersetje straks zijn geschakeld met de verlichting onder het kastje. In de praktijk is dan de tablet altijd vol. Scheelt weer wat sluipverbruik.
Praktijk
  • Recept met video gaat natuurlijk goed. Lekker zo’n groot scherm.
  • Meestal Spotify, Podcast of in een hoekje Youtube aan. Even het journaal kijken tijdens het koken, helemaal prima. Als ik alleen thuis ben staat er meestal een podcast mee te blèren.
  • Dat de A7 nog steeds ietsie hapert met video vind ik voor een keukentablet geen bezwaar. Is wel wat beter geworden na de laatste update.
Deze houder was eigenlijk mijn prototype dat ik als het zou werken nog eens 'mooi' opnieuw zou maken. Dat is er niet van gekomen!

Hopelijk geeft deze ‘review’ inspiratie voor in de keuken!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 64GB Grijs?

Vraag & Aanbod