Scythe Musashi VGA Cooler Review

HAFTX 30 augustus 2010, laatste update op 31 augustus 2010, 289 views

Scythe Musashi VGA Cooler

Pluspunten

• stil
  • koelt goed
  • prijs

Minpunten

• net iets groter dan dual slot

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Omdat de stockkoeler van mijn HD5850 niet bepaald stil was te noemen heb ik deze vervangen door deze kaart. De keuze is op deze gevallen omdat er veel goede reviews overwaren en hij niet duur is.

De Doos

De koeler wordt geleverd in een doos die volstaat met chinese (?) tekens. De doos is zeer compact voor zon grote koeler.

De Installatie

De installatie verloopt heel snel en simpel en er zit een goede uitleg bij. De kaart wordt gelevert met veel heatsinks voor vram.

Wel zijn de schroeven die door de gaten in de videokaart gaan een beetje dun en kan je de videokaart daardoor verplaatsen maar doordat de koeler een grote base heeft maakt dit niet uit.

De Prestaties
De koeler wordt standaard geleverd met 2 dunne 100mm fans ik heb deze vervangen door 2 120mm fans welke ook passen mits je een beetje handig bent met tape ;) .

De temperaturen zakte enorm:

idle stock: 65 graden celsius
idle scythe musashi: 35 graden celsius
load stock: 85 graden celsius
load scythe musashi:45 graden celsius

Voor 30 euro heb je een superstille goed koelende koeler. Hij doet niet onder voor de echte high-end koelers en is toch niet duur. Een soort mugen 2 voor je videokaart;D. Enigste min-punt is dat hij net iets groter is dan 2 slots waardoor CF/SLI alleen mogelijk is als er 2 sloten leeg zijn tussen de videokaarten.

Heb jij ook een Scythe Musashi VGA Cooler?

Let wel op dat de VRM niet goed gekoeld wordt. Er zijn testen geweest dat deze ver boven de limiet kwamen met after market koelers.
de VRM zat al een koelblok op.
Als jou 5850 idle al 65 is is er toch wel iets mis met je koeling of je airflow...
Aangezien mijn 5850 met stock koeling idle 36 en load 68 is.
Heb ik ook ff naar moeten zoeken, maar blijkbaar klokt de Asus verder terug in idle dan de xfx of zoals de mijne een sapphire (alle met v1 koeler)

Asus idle 157/300

Sapphire 400/1000