Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 209,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

De_Trip 8 juli 2021, laatste update op 15 juli 2021, 376 views Product geleend

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

Zoek je kwalitatief goede en ook mooie oordopjes? En heb je hier wat geld voor over? Dan heb je hier een prima setje die zeer mooi geluid geeft en een hele goede ANC heeft. De gebruiksduur is ruim voldoende. In de oplaadcase zijn ze snel opgeladen.

Pluspunten

• Super geluid
  • Active noise cancelling (ANC)
  • stukje kwaliteit
  • blijft goed zitten, ook bij het sporten
  • veel instellingen te doen via de app

Minpunten

• hoge prijs
  • bereik, (7-8 meter)

Bij het uitpakken van de doos valt al gelijk op dat je hier te maken hebt met een gerenommeerd merk die gelijk een stukje kwaliteit uitstraalt.
Alles zit netjes in een kartonnen doosje waarbij zo weinig mogelijk plastic is gebruikt.
Gelijk bij het openen zie je alles netjes afgewerkt in een opbergdoosje/oplader liggen.

De middelste maat oorstukje zit al standaard gemonteerd en past in mijn geval prima. Deze oorstukjes dichten de gehoorgang al goed af. dit samen met de ANC die prima zijn werk doet geeft een heerlijk rustig geluid in (bijna) alle omstandigheden.
Op de eerste dag begonnen hier mijn naaste buren hun keuken te verbouwen, maar dankzij de goede ANC kon ik toch redelijk rustig mijn werkzaamheden uitvoeren. De muziek kwam boven de klopboormachine uit :)

Het geluid kan je via de app op je telefoon aanpassen en zo naar eigen wens instellen. Ik merk wel dat het geluid mooi zuiver blijft als deze hard staat, ongeacht of er veel of weinig bass in zit. Mijn ervaring is dat dit met goedkopere setjes nog wel eens anders is.

Bij het handsfree bellen is het geluid prima en ben ik ook prima te verstaan. Via de laptop in MS Teams kreeg ik wel opmerkingen dat het geluid wat ver weg klinkt met een soort van echo.

De pasvorm van de set is voor mijn oren prima. Ik heb geen moment gehad dat ze los gingen zitten of mijn oren uitvielen. Doordat deze ook niet te ver uitsteken blijft er niets achter hangen.

Het pairen met verschillende devices gaat prima en de oordopjes connecten lekker vlot, waardoor je snel van je muziek kunt genieten.

Het bereik werd minder bij 7-8 meter. toen viel 1 van de 2 oordopjes uit. Ik heb een Samsung Galaxy S10+ welke op de tafel lag en niet in een case zat, in de zelfde ruimte met de WF-1000MX4. Daarentegen op 5 meter afstand met een betonnen muur er tussen bleef de connectie wel goed.

De oplaadcase heeft een lampje die aangeeft of de oordopjes aan het laden zijn, of inmiddels al vol zijn. Dit is wel handig en het lampje is netjes weggewerkt.

Voor wat je krijgt zal de prijs redelijk gerechtvaardigd zijn, maar of het prijsverschil tussen de WF-1000XM4 en WF-1000XM3 ook dat aan extra's brengt durf ik niet te zeggen. Voor mensen die net wat minder hebben te besteden is dan de XM3 een goede keuze. Maar dat is aan de persoon zelf die de keuze daarin moet maken.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Lijkt me wel interessant voor de lezer om iets meer details toe te voegen over het beperkt bereikt dat je aan geeft als minpunt. Daarin spelen nogal wat factoren in mee zoals het type smartphone en soms zelfs ook de case waarin je smartphone zit.
Goed punt! ik heb dit aangepast in mijn review.
Geen case om mijn Samsung Galaxy S10+ en gemeten in de zelfde ruimte (in huis)
Thx! :)

[Reactie gewijzigd door Ravefiend op 15 juli 2021 19:47]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.