Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 209,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

wolfje1970 6 juli 2021, 358 views Product geleend

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

Prima product met slechts een paar kleine minpunten. Maar de pluspunten maken deze oordopjes absoluut het overwegen van aanschaffen waard.

Pluspunten

• noice cancelling
  • geluidskwaliteit
  • instelmogelijkheden van de app

Minpunten

• geen multi-point
  • lichte achtergrond ruis bij Ambient Sound modus

Het eerste wat opvalt is de nieuwe verpakking van Sony. Deze is gemaakt van gerecycled materiaal. Ik ben daar wel gevoelig voor, dus mooi dat Sony deze stap heeft gezet.

De case heeft een matzwarte kleur en dat geeft het geheel een strakke uitstraling.. Als je de case opent voel je duidelijk dat de bouwkwaliteit goed is. De dopjes klikken stevig vast in de case.

Koppelen van de oordopjes aan een device is eenvoudig. Door vijf seconden op de touch-pads op beide oordopjes te drukken wordt de pairing modus geactiveerd. De oordopjes verschijnen dan eigenlijk direct op je device, zodat je ze kunt koppelen.

De dopjes blijven goed in mijn oren zitten. Ik moest wel wisselen naar de kleinste eartips, maar ze zaten daarna prima. Ze dragen redelijk comfortabel, maar als ik ze de hele dag in heb gehad, merk ik dat mijn oren iets geïrriteerd zijn. Dit had ik overigens ook met verschillende andere merken die ik hiervoor gebruikt heb. Het gevoel is snel verdwenen wanneer ik ze uitdoe.

Via de app kun je overigens testen welke eartips het meest geschikt zijn voor jouw oren. De app meet in dat geval of de eartips je oren goed afsluiten zodat de noice cancelling functie optimaal werkt.

De app werkt eenvoudig en de keuzemogelijkheden zijn legio. Zo kun je de touch control op de oordopjes naar eigen inzicht instellen en kun je de noice cancelling optimaliseren.

Via de app kun je ook met de equalizer het geluid voor het luisteren naar muziek fine tunen. Naast de standaard profielen, kun je ook een aantal persoonlijke profielen instellen. Dus ongeacht wat je muzieksmaak is, de oordopjes doen waar ze voor gemaakt zijn. Muziek luisteren met deze kwaliteit oordopjes is een feest..
Ook bij het (video) bellen is het geluid goed. Ik heb regelmatig gevraagd of ik goed te verstaan was en volgens de personen aan de andere kant van de lijn was dit het geval.

De noice cancelling is verrassend goed. Ik was oprecht onder de indruk van de prestaties van de oordopjes op dit vlak. Ik heb zelf ook de Sony WH-1000XM3, dus ik wist wat ik ongeveer mocht verwachten maar ik was toch verrast wat er mogelijk is met zulke kleine oordopjes.

Hoewel ik zelf de oordopjes altijd uitdoe wanneer iemand tegen me begint te praten, hoeft dat niet. Wanneer je het touchpad aan de linkerkant ingedrukt houdt wordt het geluid van de dopjes gedempt en het omgevingsgeluid versterkt. Erg handig. Bijzonder handig is ook de Speak-to-Chat functie. Zodra je met iemand praat, pauzeert Speak-to-Chat automatisch de muziek om omgevingsgeluid door te laten
Als je ze, zoals ik altijd doe, wel uitdoe als er iemand tegen je begint te praten stopt de muziek vanzelf dankzij een sensor die registreert of het oordopje wel of niet in je oor zit.

Zijn er dan ook minpunten te noemen. Ja, maar het blijft beperkt. Wanneer de dopjes in de Ambient Sound modus staan hoor je een lichte ruis op de achtergrond. Deze verdwijnt direct wanneer je switcht naar de Noice Cancelling modus. Daarnaast mis ik de multi-point functionaliteit. Dat had wat mij betreft wel gemogen op oordopjes van deze prijsklasse.

Maar al met al ben ik tevreden over de dopjes. Sony heeft met de WF-1000XM4 een geweldig product afgeleverd. Het geluid is top en de noice cancelling is super. En daar schaf je uiteindelijk deze dopjes voor aan.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.