AOC CU34G2/BK Rood, Zwart

€ 360,-
Specificaties 34" • 3440x1440 • 100Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

AOC CU34G2/BK Rood, Zwart Review

Atomicman1990 6 juli 2021, 383 views Product gekocht

AOC CU34G2/BK Rood, Zwart

Pluspunten

• Veel ruimte voor games en productieve taken
  • Fijne kleuren
  • Hoge refresh rate
  • Strak vormgegeven

Minpunten

• Standaard software op de site is verouderd, maar er is dus een betere variant beschikbaar

Heerlijke monitor die ik voornamelijk gebruik voor werk en af en toe een spelletje. Ik heb de monitor nu een +/- 6 maanden en ik ben nog steeds erg happy met mijn aanschaf. Initieel heb ik de - via de AOC gelinkte - software (AOC g-menu) gebruikt om de kleuren en helderheid in te stellen. De OSD met de knoppen zijn verre van intuïtief, maar de software werkt prima.

Vandaag kwam ik pas tot de ontdekking dat er een nieuwere versie van dit menu bestaat, maar daarvoor moest je even google'en. (Ik was opzoek naar een manier om de hotkeys te laten werken.

Deze werkt vele malen beter en nu werken de hotkeys ook!~Ik kan nu door Ctrl + Alt + pijltjes omhoog en omlaag de helderheid instellen. Echt heeeeel erg fijn als je weer eens tot laat zit te werken.

Er zijn vele malen betere monitoren op de markt, maar die zijn ook een stuk duurder. Ik gebruik nu de monitor i.c.m. een monitor steun en een USB C > Displayport kabel + USB kabel (voor de USB-dock). Het is net alsof ik een volwaardig dock heb.

Heb jij ook een AOC CU34G2/BK Rood, Zwart?

Ik ben het helemaal met je eens, voor z'n prijs is het een goede monitor, goed afgewerkt en prima beeld. Voor mij voegt een ultrawide met name met spellen wat toe, maar dat is persoonlijk. Ik heb het ding ruim een jaar nu. M'n eerste ultrawide, en ik kwam van een 60Hz monitor zonder freesync, dus nou ja, sowieso een grote verbetering, en nog steeds tevreden.

Ik heb er echter wel één klein probleem mee. Als ik de audio-aansluiting gebruik voor een hoofdtelefoon, dan werkt dat prima, maar als de monitor op standby heeft gestaan, dan doet het geluid het daarna niet meer. Dit ligt zeker aan de monitor, zelfs opnieuw opstarten werkt niet, alleen de monitor zelf helemaal uitzetten en weer aan lost het probleem op.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.