JBL Live Pro+ TWS (Zwart)

€ 85,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Live Pro+ TWS (Zwart) Review

Quicksilver 6 juli 2021, laatste update op 6 juli 2021, 193 views Product gekocht

JBL Live Pro+ TWS (Zwart)

Prima dopjes, voldoende goed geluid, ANC is voor in-ears prima. Zien er niet lomp uit. Prima batterijduur. Doet wat ik er van verwacht.

Pluspunten

• Geluid
  • Gebruikersgemak
  • Prima app
  • Batterijduur + case

Minpunten

Was op zoek naar een vervanger voor mijn Sennheiser Momentum Free, die heb ik een poosje gehad, en waren mijn eerste BT headphones. Erg tevreden mee, maar na een poosje hielden deze er om de haverklap zomaar mee op. Dus tijd voor iets nieuws aangezien deze nergens meer te krijgen waren.

Sennheiser Momentum Free
True Wireless, of met een kabeltje.
De Sennheisers hadden nog een kabeltje er tussen, maar tegenwoordig zijn er steeds meer True Wireless (TWS in de naam, blijbaar) oordoppen. Ik fiets veel, en ben niet altijd even voorzichtig, dus dat kabeltje was altijd mijn houvast. Maar goed, ik wilde nu eens losse dopjes. Dus, True Wireless it is.
Welke dopjes?
Dus dopjes zonder kabel, welke kiezen we? Met oog op lompheid, pasvorm, en gewicht, vielen de Sony WF 1000xm3 al af. De Sony WF 1000xm4 ook, en dan ook omdat ze me te duur waren. Zelfde gold ook voor de Sennheiser Momentum TWS 2.0. Dus bleven er voor mij de Apple Airpods Pro en deze JBL's over. In het verleden nooit onder de indruk geweest van het geluid van Apple's dus uiteindelijk voor de JBL's gekozen.

JBL Live Pro+ TWS
Geluid
Ik kom van een stel Sennheisers af, in vergelijking met die is het geluid van de JBL's prima. De bass is wat meer aangezet. Bij de Sennheisers lijkt het geluid iets ruimtelijker, maar niet veel merkbaarder. Mijn vriendin heeft een paar JBL over-ears (JBL TUNE 750btnc ) en in verglijking is het geluid van deze in-ears veel meer 'open' en strak heb ik het idee. Al met al beter dan ik dacht. Positief verrast.
Aansluiten/App
Via de app store de app gedownload, en was binnen no time aangesloten. App kun je gebruiken om functies in te stellen voor de aanraakgevoelige bediening op beide oortjes. Je kunt kiezen uit de ambient instellingen te gebruiken, afspeelfunctionaliteit, volume en spraakassistent.

JBL My Headphones app (aanraak instellingen)

JBL My Headphones app (home)
ANC/Ambient mode
Ambient mode, kent enkele gradaties. Als in, dat je omgevingsbewust bent, of dat mensen tegen je kunnen praten zonder dat je oordopjes in de weg zitten. Werkt allebei wel, maar niet echt iets wat mij boeit. ANC daarentegen is top als ik op kantoor werk, of in de sportschool. Beetje alsof je onder water zit, maar maakt luisteren naar een audiobook bijvoorbeeld een stuk aangenamer. Prima functionaliteit.
Pasvorm/draaggemak
Andere punt wat ik heel belangrijk vind is dat ze goed in mijn oren zouden vallen en dat ik ze niet om de haverklap van de grond moest oprapen. Je krijgt 5 setjes siliconen tips, zodat je de juiste voor je oren kan kiezen. Juiste gekozen, en ze zitten helemaal goed. Sluiten netjes af, en vallen niet uit.
Bellen/Spraak assistent
De spraak assistent doe ik niet aan, dus daar kan ik niets over zeggen. Heb er een paar belletjes mee gepleegd, was duidelijk te verstaan volgens de gesprekspartners, dus dat is ook meegenomen.
Al met al ben ik tevreden met deze aankoop. Wel prijziger dan ik dacht, maar je krijgt er ook heel wat voor terug.
Geluid is goed, pasvorm is prima.

Heb jij ook een JBL Live Pro+ TWS (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.