Apple MacBook Pro 2020 M1, 16GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs

Apple MacBook Pro 2020 M1, 16GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs Review

Zebby 5 juli 2021, 415 views Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 16GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs

Kleine en veelal verbeterde versie van mijn oude MBP 2018. Kinderziektes zijn goed verholpen (fysieke escape en touchid knoppen) en de laptop werkt lekker snel. Accuduur initieel zeer goed, geen last van luide fans. Toetsenbord is een verademing na het 2018 model, en ook het touchpad lijkt fijner te werken.

Pluspunten

• Best een redelijke prijs!
  • Fysieke escape en touchid!
  • Nieuw toetsenbord
  • M1 chip

Minpunten

• Eerste installatie
  • Geen 15 inch
  • Meerwaarde t.o.v. M1 Air
  • Maar 2 USB-C...

Kleinere form-factor met toch wel een fors kleiner scherm en veel kleinere speakers. Daardoor ligt het wel een stuk fijner in de hand. De touch unlock is nu een losse knop die extreem snel werkt, en ook de fysieke escape toets is een verademing ten opzichte van v1 van de touchbar. Ik heb de fans nog niet horen aanslaan, ook niet tijdens 2k-4k video kijken. Performance is grotendeels zeer "snappy". De delen die dat niet zijn vermoed ik schuld doordat ik een time machine backup van mijn oude model op oude OS heb moeten gebruiken.

Eerste ervaringen waren wel een en al frustratie. Configuratie crashte na stap 3 al, waardoor de laptop opnieuw moest worden gestart. Daarna besloot MacOS om Nederlands als toetsenbord taal te kiezen, terwijl ik US-International had geselecteerd. Daardoor klopte mijn wachtwoorden niet meer met mijn verwachting en kwam ik mijn laptop niet in, want ik had op dat scherm geen keuze terug te gaan naar US-Int. Een format en reinstall (en 4 uur) later eindelijk mijn time machine backup van 2018 model erop weten te krijgen, sindsdien geen problemen meer gehad.

Oh wat is dat toetsenbord toch een verademing!

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2020 M1, 16GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.