Samsung PS50C7700 Review

marco781976 29 augustus 2010, laatste update op 29 augustus 2010, 2.575 views

Samsung PS50C7700

Pluspunten

• Design, 3D mogelijkheid

Minpunten

• Eigenlijk geen

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Sinds een paar dagen deze plasma ter vervanging van mijn oude Panasonic 42PX80.
Weer een plasma omdat ik hier zeer tevreden over ben, wel enkele weken lopen dubben tussen deze(PS50C7700) en de Panasonic P50V20.
Uiteindelijk hebben het design en de 3D functie van de Samsung de doorslag gegeven.
Bij het uitpakken wel even de gedachte gehad of 50 inch niet te groot zou zijn, maar eenmaal geinstalleerd went het zo.

Toestel ziet er werkelijk prachtig uit, mooie afstandsbediening met verlichting, 3D bril bijgeleverd.
Heb de instellingen van het gecalibreerde toestel van groenhou overgenomen, deze zijn voor mij perfect.
Verder ga ik op dezelfde manier met het toestel om als mijn oude 42PX80, dus in het begin een beetje voorzichtig zijn met te lang op 1 zender laten staan, maar dit ook niet overdrijven

Volg voor het installeren van de CI+ module wel nauwgezet de handleiding van de samsung site, anders gaat hij echt niet werken! Was eigenwijs door het zelf even te doen, maar bleef een foutmelding houden.

Ghosting
Is me tot nu toe nog niet opgevallen, laat hem nu even op goed staan, tot ik het wat beter heb kunnen bekijken.

Bouwkwaliteit
Heb ik op god staan, toestel en voet zijn zeer goed, maar het draaigewricht van plastic heb ik toch een vraagteken bij?

Vormgeving
Smaken verschillen, maar ik vindt het een prachtig toestel.

Het blijft een flinke uitgave, maar gezien de concurrentie een zeer goed prijs voor wat je evoor terugkrijgt.

Inbrandgevoeligheid
Tot nu toe niet anders dan mijn oude 42PX80, gewoon goed dus.

Heb jij ook een Samsung PS50C7700?

Net als Flyingbackpacke, ben ik er ook wel benieuwd naar, want het scheelt wel weer wat geld als er wel een 3d-brilletje bij zit.
Ik heb deze plasma nu ook een aantal weken in huis en bij de leverancier werd ook gemeld dat er geen brilletje bij zat net zoals ik ook al op de Samsungsite stond echter bij het afhalen bleek er gewoon een 3D brilletje bijgeleverd te zijn. Stond ook netjes op de doos vermeld incl. bril.
Ik zou je niet durven beloven dat hij er bij zit maar de kans is dus wel aanwezig dat hij er bij zit ondanks de andere informatie die de leverancier geeft (en Samsung zelf).

Ik kan deze btw goed aanbevelen. Ik wilde eerst voor de led versie gaan maar heb toch besloten om 1000,- te besparen.
Tot op heden nog geen spijt van gehad.
Vriend van me heeft wel de led versie en ik moet zeggen ondanks dat hij 1000,- duurder is doet mijn plasma er niet voor onder.
Kwalitatief vind ik ze aan elkaar gewaagd, en voor de rest blijft toch weer afhankelijk van je persoonlijke voorkeur voor de standaard verschillen aan tussen plasma en led.
Mijn ervaring:
Zijn led straalt meer licht uit waardoor het wit witter is en kleuren feller.
Persoonlijk vind ik 's avond in het donker mijn plasma beter, kleuren echter en prettiger om naar te kijken.
Nadeel is bij mijn plasma natuurlijk wel weer het omgevingslicht. Kijk je veel overdag tv en schijnt de zon in je tv en je hebt geen verduistieringsscherm of iets dergelijks dan is het kansloos.
De led zie je af en toe wel de verschillen in het donker door de local dimming waarin tegen plasma donker toch nog steeds beter zwart blijft.
Daarnaast de 3D natuurlijk.
Mijn gevoel daarover is dat de kleuren in 3D bij plasma beter uitkomen (bij de led is het donkerder) geen last van crosstalking en vele mate betere kijkhoek waarbij de de 3D ook goed blijft. Bij de led kon ik overigens, binnen een bepaald bereik rechtvoor het scherm, ook geen crosstalking waarnemen.

Overigens heeft Samsung momenteel ook een 100,- cashback actie dus dat scheelt ook weer.
Ik ben wel benieuwd naar alle voor- en tegenargumenten die een rol speelden bij de keuze voor de Samsung versus de Panasonic P50V20. Die laatste is toch ook erg mooi alleen geen 3D. Ik heb deze Samsung naast de Samsung PS50C6500 gezien en dan is deze 7700 echt nog een stuk strakker/mooier dan de 6500. Ik hoef eigenlijk geen 3D maar als je toch een Samsung met een supermooi beeld wilt, en Plasma, dan kom ik toch op de 7700 uit.
Dan even terug naar de vraag: waarom dan toch de C7700 en niet de PvV20?
Hoi Marco,
De 3D bril wordt volgens jou meegeleverd, maar als ik de verkopende partij ernaar vraag zegt men dat deze er niet bij zit. Waar heb jij de TV vandaan? Ook op samsung.nl staat er bij de specs 'nee' bij 3D bril.