1 review

Polar Vantage V2 (M/L) Zwart (Zwart)

Polar Vantage V2 (M/L) Zwart (Zwart) Review

remansrNewbie 3 juli 2021, 254 views Product gekocht

Polar Vantage V2 (M/L) Zwart (Zwart)

De Polar Vantage V2 is een prima sporthorloge, maar komt tekort op smartphone meldingen, een aantal handheidjes die andere merken wel bieden en de navigatie. Het horloge is kwetsbaar.

Pluspunten

• Laag gewicht
  • Strak uiterlijk
  • Goede hartslagmeting
  • Batterij gaat lang genoeg mee
  • Veel sport profielen
  • Opladen gaat snel
  • Borstband werkt samen met apparatuur in sportscholen

Minpunten

• Te kwetsbaar
  • Veel vertraging in doorgeven notificaties
  • Navigatie kan beter, vooral vanwege de noodzaak het exacte vertrekpunt op te zoeken
  • De Garmin Fenix 5s is beter

Ik heb de Polar Vantage V2 aangeschaft als vervanger voor de Garmin Fenix 5s. Ik vind de Polar mooier om te zien en de kast is gladder. De Fenix heeft scherpe randen die de manchetten van mijn overhemden sloopt.

Het horloge heeft een goede hartslagmeting, zeker icm de borstband tijdens intensief sporten. Tijdens mountainbiken, hardlopen en sporten in de sportschool gebruik ik de Polar borstband voor nauwkeuriger hartslagmeting.

Ten opzichte van de Garmin gaat de batterij een stuk korter mee - ongeveer 4 dagen - maar op zich is dat lang genoeg, vooral omdat het opladen snel gaat.

De navigatie werkt in samenwerking met Komoot, het overzetten van de routes naar het horloge gaat niet altijd even gemakkelijk. Tijdens het navigeren zie je op het scherm alleen een lijntje met de afstand tot de volgende afslag. Een kaartje - zoals op de Garmin - helpt bij het oriënteren. De Polar eist wel dat je de navigatie echt start op het vertrekpunt van de route - echt wel een minpuntje.

De meldingen van je telefoon (iPhone) komen vertraagd door. Dat maakt het irritant.
Ook andere functies zoals de wekker, bieden te weinig personaliserings mogelijkheden. Het is bijv slechts mogelijk om maar 1 wektijd in te stellen die dan òf eenmalig, òf op werkdagen, òf iedere dag af gaat. Bij de Garmin was het mogelijk eenmalig per dag een tijd in te stellen. Omdat ik niet iedere dag op hetzelfde moment op sta, mis ik die flexibiliteit. Een klein ongemak, maar de Garmin had dit wel, dus ik ben verwend.

De Polar is helaas wel kwetsbaar. De verf op de kast gaat er vrij makkelijk af.

Heb jij ook een Polar Vantage V2 (M/L) Zwart (Zwart)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.