€ 165,-
Specificaties Socket 1200 • ATX • Intel B560 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI Review

Evernote 2 juli 2021, 362 views Product gekocht

ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI

Na een uitstekende ervaring met een ASUS mITX moederbord (STRIX) heb ik weer voor ASUS gekozen voor een ATX build en ben ik weer enorm tevreden met mijn aankoop! Dit is mijn eerste ervaring met het 'TUF' merk en zeker voor herhaling vatbaar.

Pluspunten

• Kwalitatief dik in orde (TUF was toch een budget merk?!)
  • Scherpe prijs
  • PCIe 4.0 (GPU en M.2)
  • Uitstekende BIOS
  • Top I/O & Featureset

Minpunten

• Geen heatsink voor het 2de M.2 slot

Layout Score: 5

ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI

Na een uitstekende ervaring met een B550 Strix I-Gaming van ASUS heb ik weer voor ASUS gekozen voor een Intel build in ATX formaat.

De ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI bood eigenlijk alles wat ik nodig had en heeft een fijne layout om mee te werken.
Featureset & Layout
Qua features biedt dit moedbord echt heel veel waaronder:
  • 1x PCIe 4.0 x16 Slot
  • 2x M.2 Slot waarvan één PCIe 4.0
  • Ethernet 2.5Gbps
  • WiFi 6 & Bluetooth 5.0
  • 7x USB 2.0, 4x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s), USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) type-c, 2x USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s)
  • 2x CPU Fan Headers & 3x Case fan headers (4 pins)
Een volledig overzicht van alle specs is hier te vinden.

Wat ik vooral prettig vond is dat de layout van dit bord echt uitstekend is, mijn vorige build was een mITX build en dit was wel een genot om mee te werken, alle fan headers zijn ook uitstekend geplaatst en ook haakse SATA connectors mogen niet ontbreken.
Eerste boot
Nadat alles aangesloten en netjes weggewerkt was het tijd voor de eerste boot, zoals verwacht werkte alles perfect. Het werkgeheugen stond alleen als enkele module op de QVL lijst van ASUS maar dit geheugen werkt perfect, ook op 3200Mhz. (XMP aan)
Op de site staan overigens genoeg kits wel op de QVL lijst maar de Ballistix waren te goed geprijsd om niet te proberen.

Na de installatie van Windows heb ik alle drivers e.d. van de ASUS site getrokken en was het systeem helemaal klaar voor verder gebruik.
Stabiliteit & Betrouwbaarheid
Het bordje draait met XMP aan gewoon heel erg stabiel, de 11400F draait ook prima, overclocking is met deze CPU niet mogelijk maar op mijn mITX build met een 5900X gaat dit uitstekend en ondanks dat de TUF lijn als 'budget' lijn wordt weggezet verwacht ik eigenlijk hetzelfde qua overclocking e.d.
ASUS heeft het goed voor elkaar met dit moederbord, dit is nu mijn tweede ASUS build (eerste TUF) en ik ben meteen fan van het merk.
Kwalitatief krijg je echt uitstekend spul voor een uitstekende prijs.

Heb jij ook een ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.