Seasonic Focus GX-750

€ 94,90
Specificaties 750W (80 Plus Gold) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Seasonic Focus GX-750 Review

Borgia 2 juli 2021, laatste update op 7 juli 2021, 291 views Product gekocht

Seasonic Focus GX-750

Stille voeding, met een goede prijs en 10 jaar garantie.

Pluspunten

• 10 jaar garantie
  • Heel stil
  • Goede prijs vergeleken met andere voedingen in het hoge segment

Minpunten

• Geen

Uitrusting Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Nu mijn geluidsprobleem opgelost is, is hier een echte en eerlijke review:

De voeding is nu heel stil. Zelfs onder uren load. Ook de bouwkwaliteit is prima. Hiervoor had ik een Corsair RM550X, en die had hele stugge kabels waardoor de moederbord kabels niet mooi weggewerkt konden worden. Deze voeding heeft hier geen last van, ik kan de vouw makkelijk halen (zie foto). Verder ook fijn dat uitgelegd wordt hoe de Hybrid mode werkt in de duidelijke handleiding. Ik heb de voeding nu een paar dagen gebruikt, en alles bevalt heel goed. Als ik de voeding wat langer bezit, zal ik de review, indien nodig, aanpassen. En Seasonic, bedankt voor het reageren op mijn review en mijn initieel probleem, wat ik hier uit kan opmaken is jullie service top.

Heb jij ook een Seasonic Focus GX-750?

Vraag & Aanbod

Hi Borgia,

We are sorry to read your issue with your power supply.
Please kindly contact your seller and ask for an exchange, your fan shouldn't be noticeable like you are describing it. Any question or assistance, you can also contact us at support@seasonic.com

Once again, sorry for the inconvenience.
Thank you

Best Regards,
Seasonic Team
Is het niet gewoon een optie dat je een DOA te pakken hebt? Ik zou garantie claimen bij je (web)winkel.
Ik heb uitgebreid getest vanmiddag, alle fans uitgezet en zelfs de cpu fan eventjes, het is echt de voeding. Elke keer, na 5 minuten gaming, heel veel lawaai. Zou best kunnen, ik zal contact opnemen met de winkel.

Mag ik je vragen hoe om jij de voeding ingebouwd hebt? De handleiding adviseert de fan naar boven, maar ik vind dit wel heel raar.

[Reactie gewijzigd door Borgia op 3 juli 2021 18:07]

Als je de handleiding goed leest, hebben ze het daar over een fanloze voeding. Bij zo'n voeding moet je altijd de ventilatie opening aan de bovenzijde monteren, zodat de warmte weg kan.
Bij een voeding met fan bouw je altijd de fan aan de onderzijde in. Als de fan aan de bovenkant zit moet die opstijgende lucht naar onder gaan aanzuigen en dat gaat niet goed. Dat is geen natuurlijke luchtstroom.

Ik denk als je de voeding met fan aan de onderzijde inbouwt dat het goed gaat. Anders zou het idd een DOA kunnen zijn, zoals CurlyMo al opmerkte.

Ook een te krap bemeten voeding, t.o.v. het benodigde bij een spel, kan een luidruchtige voeding veroorzaken.

[Reactie gewijzigd door jovadca op 6 juli 2021 01:06]

Ik heb zelf de voeding niet. Ik reageerde vooral op je nogal boude review van wat nogal naar een DOA riekt. Ik zou ook zelf zo'n voeding niet langer dan 1 minuut in mijn PC willen hebben gezien de schade zo'n ding kan aanrichten.
Yep, de mijne is onhoorbaar in een Fractal Design case met een Noctua D15 CPU koeler.
Als hij defect is switched @Seasonic ze zo voor je om. Of via de reseller of direct. De voedingen zijn echt fluister stil, dus iets klopt er niet met uw exemplaar. We hebben er voor ons bedrijf 100den project matig draaien zonder issues.