Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular

€ 89,90
Specificaties 750W (80 Plus Gold) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular Review

HardstyleVibes 2 juli 2021, 208 views Product gekocht

Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular

De V2 variant is veel beter dan de V1 van de CoolerMaster MWE Gold 750 V2.

Pluspunten

• Platte bekabeling, stevig. Niet te stevig.
  • Goede prijs & Kwaliteit.
  • CoolerMaster support is goed!

Minpunten

• Er blijken voedingen met betere componenten niet ver van de prijs af te liggen.

Uitrusting Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Prestaties en stabiliteit Score: 4
Koelvermogen Score: 5
De CoolerMaster MWE Gold 750 V2 volledig modulaire voeding is vrijwel altijd een goed geprijsde powersupply en is zo goed als altijd makkelijk leverbaar. Het gold certificaat is een sweetspot in de voedingsmarkt. Omdat ik niet graag veel verschillende merken fuseer een logische keuze omdat ik regelmatig van CoolerMaster producten gebruik maakt. CoolerMaster is een vertrouwd merk.

De kabels van de eerste variant van deze voeding waren wel erg stug, te stug zelfs naar mijn mening. De 24 en 8 pin kabel waren (te) moeilijk te managen en niet heel erg gebruikersvriendelijk. De ervaring met mijn eigen MWE 750W V1 was ook niet echt rozengeur en maaneschijn. Hij had opstart problemen in het begin van z'n leven en wilde ook nog eens flink whinen dat een gebruikelijke issue blijkt te zijn met de V1 variant. De problemen hebben zichzelf uiteindelijk verholpen, maar wat is hier aan de hand geweest? Een ander model is gebruikt op aanbevolen hardware en deed het voor de rest wel helemaal prima. De vorige waarover ik sprak tegenwoordig ook nog.. De stugge kabels zijn wel een dealbreaker bij deze voeding. Het fannetje dat erin zit is wel stil, en dat zal zeker ook wel een goede fan zijn.

Oh wat was ik blij om te horen dat er een update op dit model is uitgebracht. Uiteindelijk de V2 variant gekocht voor een CoolerMaster Q300L. Ik hoopte op een flinke update, die heb ik gekregen ook.

Ik krapte mezelf nog achter m'n oren, waar begin ik aan... Maar dit keer heeft CoolerMaster gekozen voor platte kabels in vergelijking met de rond samengebonden kabels van de V1. Dat ziet er gelijk ook een heel stuk beter uit. Nog steeds een beetje stug maar dit keer op een werkbaar niveau en waarbij het niet meer storend is. Te zwakke kabels wil je ook niet hebben. Nu gaan we het over kwaliteit hebben, de kabels waren zeer goed te managen in de Q300L zelfs ver boven verwachting verlopen. Alle kabels waren makkelijk door een kleine opening heen te krijgen en waren aan de achterkant van de case zeer goed uit te werken. 4 PCIe kabels totaal is ook prettig als je vele aansluitingen voor je PCIe kaarten of grote grafische kaarten tegenwoordig nodig hebt, wat tegenwoordig niet ongebruikelijk is.

Uiteindelijk is er flinke hardware aan gekoppeld en dat draait tot de dag van vandaag uitstekend.

Waar ik bij het eerste model absoluut moeite had om het nog aan te raden, is dit bij de V2 variant weggenomen. Het is niet de allerduurste voeding, dus de beste componenten zijn niet aan boord. Heb je toch iets meer budget, dan misschien toch maar een Masterwatt overwegen…
Heb je wel aan een strak budget te houden is de V2 variant van de 750 MWE voeding een zeer goede all-rounder dat z’n werk zal doen voor je. Last but not least is de service van CoolerMaster op een goed niveau en mocht er in de toekomst toch iets mis gaan met jou MWE dan staat CoolerMaster zeker weten klaar om te helpen.

Heb jij ook een Cooler Master MWE Gold 750 - V2 - Full Modular?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.