JBL Live Pro+ TWS (Beige)

€ 88,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Live Pro+ TWS (Beige) Review

younistylerTestpanel 2 juli 2021, 648 views Testpanel

JBL Live Pro+ TWS (Beige)

Zeer kwalitatieve oordoppen met bas als geen ander.

Pluspunten

• Indrukwekkende bas
  • Hoge kwaliteit
  • ANC functie voor vliegtuig
  • Handige/makkelijke app
  • Aanraakbediening werkt goed

Minpunten

• Beperkte ANC functies
  • Moeilijk te koppelen aan windows
  • Batterij percentages zijn afgerond

Unboxing
Allereerst de unboxing, voor mij is dit altijd een belangrijk moment.
Je denkt lang na welk product voor jou het beste is, je twijfelt nog even en daarna besluit je alsnog over te gaan op bestellen/kopen. Vanaf dat moment kan het allemaal maar niet snel genoeg thuis bij je op schoot liggen.

Eerste indruk op de verpakking is erg goed, JBL flirt een beetje door de doppen te showen aan de achterkant. Dit is een product wat ik ontvangen heb van Tweakers testpanel, ik ontving de kleur beige. Ik als man zijnde vind ze niet super mooi maar zeker ook niet storend, mijn vrouw is daarintegen enthousiaster ;)
Zodra je het pakketje uit het karton schuift en ziet dat alles netjes aansluit en goed vastzit voelt het meteen al als een kwalitatief product.

De dopjes voelen stevig aan, de steeltjes zijn voor mij een welkome toevoeging, het is veel makkelijker om deze oordoppen in te zetten en daarbij hoef je niet bang te zijn dat je aan de aanraakbediening zit.
Gebruiksgemak
Koppelen met je smartphone is zeer makkelijk, je doet het doosje open zoekt ze op bluetooth - en klaar. De dopjes zijn gekoppeld en klaar voor gebruik. Helaas gaat dit niet op als het gaat om koppelen met een windows laptop. Ik weet niet zeker waar dit aan ligt heb meerdere drivers verwijderd/herinstalleerd/geupdate echter bood dit geen uitkomst en heb ik het na 2 uur opgegeven. Dit kan uiteraard aan mijn eigen laptop liggen.

Alle testen zijn dus uitgevoerd icm een smartphone.
Om alle functies te kunnen gebruiken dien je de JBL app te downloaden vanuit de playstore.
De app zelf is overzichtelijk en makkelijk te gebruiken. Je kunt zelfs de "best fit" voor de eartip vanuit de app testen, de standaard eartips zaten bij mij direct goed.
In het begin was ik bang dat ze er makkelijk zouden uitvallen, na uitvoerig testen bleek niets minder waar, de oordoppen bleven goed zitten.
Ik stoorde me wel aan de presentatie van accu percentages, je ziet meteen accu status van de oortjes, als je de oortjes in de case zet krijg je ook de accustatus van de case te zien wat overigens ook te zien is aan de case zelf dmv 3 leds. Echter waar ik me aan stoorde was dat de accu percentages worden afgerond. Zo checkte ik na 45 minuten de accustatus van de oortjes en bij beide stond nog 100%...

Accu daarintegen is wel erg goed zelfs na 7 uur luisteren met ANC aan waren ze niet helemaal leeg. Met een volledig opgeladen case kun je de oortjes 3x volledig opladen.

De functies van aanraakbediening worden overzichtelijk gepresenteerd en het is meteen duidelijk hoe het werkt.
Je kunt per oordop ( L + R) een profiel selecteren wat overeenkomt met een nieuwe aanraak bediening bestaande uit het aantal "taps".
Het is jammer dat buiten de profielen om de bediening niet naar eigen wens is in te stellen, het lijkt softwarematig in ieder geval niet onmogelijk om dit aan te bieden.
Geluidskwaliteit
Bij het afspelen van muziek was ik zeer verrast door de geluidskwaliteit. Het lijkt net alsof je een grote JBL speaker in je oor hebt zitten. Vooral de bas (als dat je aanstaat) is zeer indrukwekkend, het zijn daarom ook mijn favoriete oortjes voor het afspelen van muziek.
Ik sta nog steeds versteld dat zoiets kleins dit fantastische geluid kan produceren.

Geluidskwaliteit bij bellen is ook erg goed. Aan een druk zwembad heb ik normale telefoongesprekken kunnen voeren. Kwaliteit is vele malen beter dan mijn galaxy buds+.
Active Noise Cancelling
Zelf heb ik de galaxy buds+ en zijn dit de eerste oortjes voor mij met ANC. Ik ben in verwachting van de galaxy buds pro maar die hebben helaas op zich laten wachten en kan ik ze (nog) niet vergelijken.
Mijn eerste indruk was dat ANC functionaliteit erg beperkt was je kunt kiezen uit de volgende profielen;
- Everyday mode
- Travel mode
- Active mode

In het dagelijks leven heb ik niet heel erg veel gemerkt van ANC.
Zo heb ik een paar keer geprobeerd om in drukke ruimtes (druk restaurant, druk kantoor) ANC in te schakelen om te kijken of ik minder last van mijn omgeving zou hebben maar de winst was minimaal.

Wel had ik een lange vlucht van 10 uur op de planning staan, ideaal om ANC in het vliegtuig te testen.
Over mijn ervaring met ANC in het vliegtuig kan ik kort zijn: zeer indrukwekkend!
De oortjes zijn zeer goed in staat om het "vliegtuig" geluid uit te zetten. Op een gegeven moment went de stilte en doe je even de oortjes uit omdat je ze toch niet gebruikt. Je schrikt bijna van de lawaai in het vliegtuig en doet ze zo snel mogelijk weer in. Stemmen zijn goed hoorbaar en worden niet gefilterd dit is soms welkom - maar soms ook weer niet, helaas is hier geen optie voor.

In alle gevallen kon ik niet heel veel verschil merken tussen de gekozen ANC opties, je hoort inderdaad dat er iets is veranderd maar weet niet precies wat het is.
Ten tijde van het schrijven van de review kosten de oortjes 179,99.
Aangezien ik nog geen ervaring heb met oortjes uit dezelfde prijsklasse kan ik relatief niets zinnigs zeggen.

Wel zou ik het geld er zeker voor over hebben als ik kijk naar het indrukwekkende geluid tijdens het luisteren van muziek en de aangename ANC voor in het vliegtuig. (Ik vlieg regelmatig)

Wellicht dat ik overweeg om de review aan te passen als mijn Galaxy Buds Pro binnen zijn.

Heb jij ook een JBL Live Pro+ TWS (Beige)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.