D-Link DCS-8627LH

Specificaties Draadloze buitencamera - Bekijk alle specificaties

D-Link DCS-8627LH Review

ODB_Mongoose 30 juni 2021, 145 views Product gekocht

D-Link DCS-8627LH

Uitstekende beveiligingscamera voor buiten. Goed beeld bij dag en nacht

Pluspunten

• Prima bouwkwaliteit
  • Veel handige features in de app
  • Goed beeld bij dag en nacht
  • Ingebouwde microfoon en speaker
  • Zelf je macro's instellen
  • IP65 waterdicht

Minpunten

• App soms wat ingewikkeld
  • Nachtvisie beperkte range

Kwaliteit Score: 4
Ik was voor buiten op zoek naar een beveiligingscamera met niet al teveel toeters en bellen maar wel een die me waarschuwt zodra iemand de oprijlaan oploopt.
Uiteindelijk na wat zoeken uitgekomen op D-Link. De reden is dat ik meerdere D-Link producten heb en inmiddels redelijk gewend ben aan de MyDlink app.
Een jaar of 2 geleden was deze app nogal buggy met hoop issues maar inmiddels na een paar updates echt prima.

Featureset

Ik zocht dus een camera voor buiten, dus waterdicht en eentje die zowel overdag als 's nachts goed beeld opneemt.
Deze heeft dat. Er zitten flinke LED-lampen op die automatisch aan kunnen als een beweging of persoon wordt gedetecteerd. Ook zit er gewoon nachtvisie op. Verder heeft deze camera ook de mogelijkheid om geluid op te nemen en zelfs terug te praten. Dit is een aardige gimmick maar zal ik verder niet gebruiken. Ook heeft de camera naast cloud recording (en dat kost dan een maandelijks bedrag) ook local recording op een Micro SD kaart. Dit laatste doe ik dus want geen zin om nog extra ervoor te betalen.
Opnemen doet ie in 1080p maar ik gebruik de lagere resolutie om opslag te besparen op de SD kaart. Verder schijnt hij ook te kunnen detecteren wanneer er glas breekt, maar dit heb ik niet kunnen testen.
De camera wordt geleverd met draaiarm en schroeven om zelf de beste hoek in te stellen.

Installatie

Dit ging eigenlijk een stuk makkelijker dan verwacht. Vroeger was het een heel gedoe met CD's en instellen van de router. Maar nu scan je een QR code die in de doos zit en de app herkent en configureert de camera automatisch. Na een initiële firmware update duurde het hele proces niet langer dan 3 minuten. Eigenlijk supersimpel.

Gebruik

Ok de camera werkt feitelijk helemaal via de MyDlink app. Zoals ik al eerder zei, die is best goed te noemen. Dit was vroeger wel anders. Vanuit de app stel je alles in. Zo ook macro's zodat een bepaalde detectie een bepaalde actie triggert, zoals opname of alarm. Dit kun je allemaal instellen in de app. Die is soms nog wat onoverzichtelijk maar als je het eenmaal gewend bent, prima toe doen.
De app pusht ook notificaties als er iets is gedetecteerd. Je krijgt dan een bericht plus screenshot op je mobiel zodat je snel kunt zien wie of wat er voor de deur staat.
De beelden worden bij mij dus opgeslagen op de Micro SD kaart. Je kunt in een agenda in de app alle beelden terugzoeken en worden net zolang bewaard totdat de SD kaart vol is.

Kwaliteit beeld en geluid

De opnamekwaliteit zowel overdag als 's nachts is echt prima. Niet stunning maar echt prima. Zelfs op lagere resolutie zijn de beelden helder en goed qua contrast. Ok, als je 's nachts filmt, dan is de range van de LED's beperkt en het beeld wat korrelig, maar prima om te zien wie er voor de deur staat. Het is in ieder geval geen cheap discount beeld wat je weleens ziet bij echt goedkope nobrand camera's. Ook het geluid is uitstekend. Je kunt dus terugpraten en dat geluid is redelijk zacht. Ik ga dit toch niet gebruiken maar als je een keer iemand in de maling wilt nemen....

Ik ben positief verrast door deze camera. Installatie ging eenvoudiger dan verwacht en zowel beeld als geluid zijn prima in orde. De DLink app is een stuk beter dan vroeger en heeft geen grote bugs meer. Al met al ben ik erg blij met mijn aankoop. Zijn er dan geen kritiekpunten? Toch wel. De camera is enigszins aan de prijs. Ook is de app nog steeds niet super intuïtief. Onder aan de streep echter, is het een solide aankoop! Warm aanbevolen dus

Heb jij ook een D-Link DCS-8627LH?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.