Philips 58PUS8545/12 Zilver

€ 799,-
Specificaties 58" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 58PUS8545/12 Zilver Review

sleijpie 30 juni 2021, 357 views Product gekocht

Philips 58PUS8545/12 Zilver

Eenvoudig te bedienen android tv met Ambilight en uitgebreide mogelijkheden.

Pluspunten

• Kleuren 10bits
  • Vloeiende beelden
  • Voldoende in en outputs
  • Android apps
  • koptelefoon via snoer en bluetooth
  • 2 profielen kleur kalibratie mogelijk
  • Google assistent integratie

Minpunten

• schermreflecties

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Ik heb deze televisie een half jaar bij het schrijven van deze review.
De reden dat ik o.a. voor deze heb gekozen heeft te maken met de kleuren (10bits) en het android besturingssysteem voor de smartapps. Veel fabrikanten houden vroegtijdig op met het uitbrengen van updates voor hun apps maar omdat deze op android draait hoop ik dat dit wat langer ondersteund gaat worden.

De afwerking van de tv is in mijn ogen hoog de voet waar de tv op wordt gemonteerd is degelijk en mooi verchroomd, de afstandsbediening voelt luxe aan door een metaal geborstelde bovenzijde. Helaas kan deze alleen de functies van de Ziggo Mediabox Next niet overnemen waardoor je helaas wel vaak nog 2 afstandsbedieningen nodig hebt. En andersom kan de afstandsbediening van de mediabox next ook niet alle functies overnemen.
De integratie van de google assistent is goed maar heeft ook nog zijn beperkingen. Sommige acties kunnen niet door de google assistent worden uitgevoerd terwijl een nest speaker dit wel kan.

Beeldkwaliteit:
De standaard beeld instellingen heb ik direct aangepast naar de instellingen die de consumentenbond heeft gebruikt bij hun reviews en dat is ook wel nodig want het beeld was een beetje schokkerig en korrelig.
Pro tip: er zijn 2 profielen op de TV waar je het scherm mee kunt laten kalibreren door een professional.
Een voor overdag en een voor in de avonduren.
De lichtsensor die de helderheid zou moeten aanpassen doet dit onvoldoende waardoor de 2 kalibratie presets echt wel fijn zijn.
Door dat het scherm erg glossy is, zijn er veel reflecties overdag en voor een gebruiker die overdag veel tv kijkt kan het storend zijn. (heb ik dus geen last van). HDR10+ functies en Dolbi Vision zijn goed.
De 4K resolutie is super en de kleuren springen er uit.

Ambilight:
Zelfs de Ambilight kleuren kunnen worden afgesteld om te matchen met het beeld. Alhoewel ze soms wel wat na ijlen is dit niet heel erg storend.
Losse functies zoals mood functies of op de muziek mee lopende ambilight profielen zijn leuk en kunnen ins samenwerking met andere HUE lampen worden gekoppeld.Hier maak ik nog geen gebruik van)

Het geluid is wat flets voor wat je van een tv kunt verwachten. Een surroundset met sub is wel aan te bevelen voor films maar voor normaal tv gebruik prima.

Aansluitingen:
Er zijn voldoende aansluitingen op de tv aanwezig. 4HDMI poorten met ARC en optische aansluiting met Toslink werken goed en zijn aan te passen in de instellinge ivm latency. Er is een koptelefoon aansluiting 3,5mm aanwezig met de optie om de speakers parallel te gebruiken. Een koptelefoon is ook via Bluetooth te gebruiken maar dan gaan de speakers wel op mute.

Heb jij ook een Philips 58PUS8545/12 Zilver?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.