MS-Tech MC-210 Review

eyefly 28 augustus 2010, laatste update op 28 augustus 2010, 1.722 views

MS-Tech MC-210

Pluspunten

• Bang for bucks, er zit zelfs IR+ afstandbediening bij.

Minpunten

• Lawaaierig
  • Voedingskabel te kort
  • Tweede HDD lastig te monteren

Kwaliteit voeding Score: 2
Je kan overal goed bij, de kast is erg ruim. Dit kan je ook als een nadeel zien, voor een HTPC is hij flink uit de kluiten gewassen. Over de bevestiging van de componenten ben ik minder te spreken: montage van de tweede HDD in de 3,5 " bay voorin vond ik lastig, ik heb hem uiteindelijk provisorisch vastgezet met één schroef. Verder moest ik de 24 pins kabel van de voeding verlengen om hem aan te kunnen sluiten op het moederbord.

Het grootste nadeel van deze kast is dat hij lawaai maakt. De voeding en de bijgeleverde casefan waren erg lawaaierig, die heb ik beide vervangen. Een stillere voeding erin is lastig, want het formaat wijkt af van standaard voedingen. (deze is een stuk kleiner)
Na het vervangen van de twee koelers bleeg er een nare zoem achter. Deze kwam ergens uit het frontpanel en ik kreeg hem niet weg. Omdat hij op de slaapkamer stond, en ik hem 's nachts aan wilde laten was dit bijzonder storend, ik heb de kast uiteindelijk dus vervangen door één van een ander merk.

Conclusie: al is dit een erg goedkope kast, met veel features en ziet hij er best aardig uit, ik kan hem niet aanbevelen; de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

• Biostar 945GC-330 M-ITX

Heb jij ook een MS-Tech MC-210?

Voor welke heb je hem dan vervangen? Toch bedankt voor je review, houdt mensen weg bij 'prul' als MS-Tech.
Ook ik vraag me af voor welke je de voeding hebt vervangen.
Nou heb hem in combinatie met een i3 530 en daarop een scyte ninja, hoor echt niks .
Hij staat naast me onkyo tx-nr3007 een prachtig gezicht. Netjes afgewerk en geen onnodige displays. Bestuur alles met een itrivia palmkey, heel lekker zo.