Lenovo G27q-20 Zwart

€ 299,-
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

Lenovo G27q-20 Zwart Review

Lucas Visscher 28 juni 2021, 336 views Product gekocht

Lenovo G27q-20 Zwart

Ik heb 3 van deze monitoren gekocht. Heb ze voor iets minder dan 750 euro (ongeveer 250 per scherm) kunnen krijgen. Voor maximaal 300 euro krijg je een 1440p IPS 165hz paneel met HDR support, een koopje. Het enige minpuntje is de backlight bleeding (vooral linker boven hoek).

Pluspunten

• IPS-paneel is zeer goed
  • Dunne randen
  • 1440p kwaliteit
  • HDR zorgt voor prachtige kleuren

Minpunten

• Backlight bleeding
  • 165hz en HDR kan niet

Ik heb 3 van deze monitoren gekocht. Heb ze voor iets minder dan 750 euro (ongeveer 250 per scherm) kunnen krijgen, maar voor 300 euro per monitor is het nog steeds een zeer goede deal. Je krijgt voor minder dan 300 euro een 1440p IPS 165hz paneel. Voor deze prijs is dat natuurlijk een koopje. De HDR maakt de IPS alleen nog maar beter. De 1ms response time kan je niet bereiken met HDR aan en dat is wel een beetje jammer. Het enige groote minpuntje is de backlight bleeding in vooral bij mij dan de linker boven hoeken. Deze is bij alle drie de monitoren links boven het beste zichtbaar, maar dat was ook wel te verwachten. Voor 300 euro is dit scherm de grootste steal die je maar kan krijgen. Ik zou hem daarom ook zeker aanraden als je een goedkope 1440p IPS 165hz monitor wil.

Heb jij ook een Lenovo G27q-20 Zwart?

Ik heb dit scherm nu een week en ik ervaar vrij weinig backlight bleed. Miscchien een heel klein beetje rechts bovenin, maar in iedergeval niet merkbaar. Mijn hdr werkt wel bij 165 hz in forza, maar in 120hz schijnt de hdr mooier en voller te zijn.

Ik vind het een prima koop voor de 250 euro die ik ervoor betaald heb!
Ik heb dus drie schermen en op allebei is er wel backlight bleed, maar vooral linksboven. Ik merk het alleen niet echt meer. En de hdr klopt idd, op 120hz is de hdr beter. Maar voor 250 euro mogen we denk ik niet klagen :)