be quiet! Pure Power 11 750W FM

€ 113,28
Specificaties 750W (80 Plus Gold) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

be quiet! Pure Power 11 750W FM Review

hatexTestpanel 28 juni 2021, laatste update op 29 juni 2021, 728 views Testpanel

be quiet! Pure Power 11 750W FM

What's in a name zou je zeggen, maar om maar gelijk met de deur in huis te vallen : de voeding is zelfs bij 90% belasting echt heel stil. Het ding doet keurig zijn werk en alles is verder dik in orde , wat ons betreft een aanrader !

Pluspunten

• Echt Quiet !
  • De kabel met 2x sata, 2x molex en FDD
  • Netjes afgewerkt en gebouwd

Minpunten

• Iets krasvaster ?

Uitrusting Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Prestaties en stabiliteit Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Review be Quiet ! Pure Power 11 FM 750 Watt

Verwachting :

Het Duitse Listan is in 2000 gestart met een online shop voor pc componenten.
In 2002 zijn ze begonnen met artikelen onder hun eigen merknaam te verkopen : be quiet !
In 2013 is de merknaam Xilence toegevoegd en ook die artikelen komen dus van de firma Listan.

Be quiet ! heeft een aantal voedingen op de markt gezet onderverdeeld als volgt :

Dark Power 12 => High end
Straight Power 11 => Premium
Pure Power 11 / System Power 9 => Essential

De Pure Power 11 is door Listan onder de merknaam "be quiet" op de markt gezet in de groep "middenklasse" en moet een goede balans zijn tussen prijs en kwaliteit :
It simply has the best combination of features, performance and quality at a very popular price

De specs :

80 Plus Gold Efficiency (tot 93.9%)
Volledig modulaire bekabeling
Twee krachtige 12 volt rails
Een stille 120mm be quiet ! Fan
Geavanceerde regelingen voor veiligheid , stabiliteit en regulering van het voltage : LLC, SR , DC-DC

De bijgeleverde kabels :

1e indruk :

De verpakking ziet er netjes uit , handleiding , kabels , voeding , alles netjes verpakt.
Als de voeding net zo goed is als de eerste indruk komt het vast goed....

De bijgeleverde kabels zijn zoals we die vaker tegenkomen : 1 atx kabel in een plastic sleeve , de rest is flat ribbon.

Wat ik wel een aardige vind is de kabel met daarop : 2x sata , 2x molex en floppy connector.

Ik heb nog wel eens een apparaatje tussen of naast de sata's die een molex nodig heeft ( zoals een aqaero) en dan kan je met 1 kabeltje toch het hele ritsje aansluiten zonder een verloop of 2e kabel te moeten trekken.

Van binnen ziet het er ook keurig uit , een aantal zaken staan op een sub-printje hetgeen het geheel een opgeruimde indruk geeft.
Het fannetje kan "luchtig" zijn werk doen in ieder geval.

Heb niet zo 1 2 3 de specs van de be quiet fan gevonden , het is qua aansluiting niks bijzonders. Twee draadjes dus geen bijzondere meting en regeling wat dat betreft.

Heb de voeding aan een eenvoudig test apparaatje gehangen zonder last , de voltages zien er o.k. uit.
De fan draait maar is zo zonder last niet hoorbaar hier op het kantoor.

We hebben hem in 1 van de pc's op kantoor gezet en daar een paar dagen laten meedraaien.

Bij het inbouwen viel me wel op dat de behuizing snel krast, ga er verder niet over mopperen aangezien we de deuren open hebben staan en er wat stof mee is gekomen. Volgende keer op een doek leggen maar...

De voeding is echt heel stil en een meting "in situ' heeft geen waarde , de vga kaart en processor fan maken in alle gevallen meer herrie....
Voor op kantoor is de 750 wellicht wat overkill in het office peee-cee-tje... een wild potje patience krijgt 'm niet verder in beweging...

Om toch nog iets te kunnen waarnemen hebben we hem er weer uit geschroefd en naast de kast gelegd, 2 x r9 390 kacheltjes er bij, en vervolgens hive os opgestart...

Het is warm vandaag , de omgeving is 28 graden...

Als we hem 500 watt uit het stopcontact laten trekken worden de componentjes in de voeding niet veel warmer dan 40 graden.
We hebben er nog een velleman metertje naast gehangen met een afwijking van 0.5 % max : strak 12.0 volt....

We doen er een schepje bij in het mijnkarretje en draaien de duimschroefjes wat aan tot 684 watt uit de wand en laten hem een tijdje kachelen...
en het was al zo warm :)

Het ding geeft wat herrie betreft geen krimp , we meten iets meer warmte : 45 graden en de 12 volt geeft inmiddels 11:95 aan op de teller.

De voeding is niet hoorbaar in de omgeving waarin we hem gebruiken , we hebben de fans van de pc's op zijn laagst maar inmiddels zijn de r9's een graad of 90 en geven we ons gewonnen.

De voeding doet zijn merknaam in ieder geval eer aan , hij is echt Quiet !

De adviesprijs voor de 750w ligt rond de 115,- en die prijsstelling komt overeen met het gebied waarin de fabrikant met deze voeding een graantje van de markt mee wil pikken.
Een oplettende koper kan m op dit moment echter al voor 99,- binnenhalen !

Heb jij ook een be quiet! Pure Power 11 750W FM?

Mooie review, bedankt. Net een be quite voeding gekocht, het stille spreekt me wel aan.
Zijn inmiddels niet alle voedingen in deze price range fluisterstil?
Ik ken niet alle voedingen in deze prijsclasse, dus daar kan ik niet op antwoorden. Ik heb wel een seasonic en een corsair. Die zitten wel in een hogere prijsklasse, de Seasonic is fluisterstill the corsair beslist niet, ondanks dat die relatief laag beslast wordt 1/8e van zijn piek vermogen. IOMdat ik een voeding nodig heb die in een lagere vermogensklasse zit en omdat heir geen titanum voedingen in te vinden zijn, kijk ik naar de gebruikers reviews, in ieder geval ervaringscijfers doen het beter dan fabrikant specificaties. En ik indt het een degelijke review, waarvoor nogmaals dank.
Het is zeker een degelijke review. I was just saying. Eigenlijk doen al mijn voedingen geruisloos hun werk. Als de ventilator überhaupt al draait :)
Als een systeem zwaar belast gaat worden zullen de fans van de chipset , vga kaart en processor al eerder thuis geven dan de voeding is zo mijn ervaring.
Enkel in een goed ontworpen waterkoeling setup kan het zijn dat de voeding hoorbaar is.

@flossed : Seasonic voedingen komen in het algemeen goed uit de testen. Ben er zelf ook dik tevreden over.
Van corsair heb 2 wat zwaardere voedingen rond de 1200 watt , Die gaan ook niet zo snel op volle toeren....
Ik heb een HX750 die ongeveer aan de stopcontact 130watt trekt, het voed een servertje die 24/7 aanstaat, maar draait vrijwel idle, echer om de zoveel keer springt de ventialtor van de voeding aan. temperatuur van MB, chips en rest komt op dat moment niet boven de 40 graden uit. schijnt een bekend probleem te zijn met die voeding. toch wel vreemd, wat afgezien van die vreemde quirk doet hij het heel goed. Moet er wel bij zeggen dat hij al van 2009 is, de bequite zal hem vervangen. Ik heb een seasonic 850 plantinum, cudos voor die voeding lekker still, de rest van de kast moet nog wat stiller, maar, tis al goed. de water koeling maakt het meeste lawaai. ...
Bekend probleem met de hx 750
De fan staat uit en de psu wordt warmer en warmer .... totdat hij volle bak aan t werk moet

Workaround :

I see in some threads at this forum that some folks have mounted a fan on the back of the power supply to gently draw air though the unit and it works

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.