LG 27GN880 Zwart

€ 397,85
Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • Nano IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

LG 27GN880 Zwart Review

Stevler79 28 juni 2021, 304 views Product geleend

LG 27GN880 Zwart

De algemene bouwkwaliteit is erg stevig en solide. De kleuren en de kijkhoek zijn uitmuntend, geen last van bleeding. Door de hoge verversingssnelheid van het scherm oogt alles erg strak, wat een verschil ten opzichte van 60hz. Voor het spelen van games is dit een geweldige monitor.

Pluspunten

• Nano-ips
  • Algemende bouwkwaliteit
  • 144hz
  • Ergonomische voet
  • Beeldkwaliteit
  • QHD (1440p)

Minpunten

• scherpte in vergelijking met 4K

Ik heb dit scherm de afgelopen twee weken mogen testen.
Al een tijdje ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn 5 jaar oude 4k 60hz scherm. Ik was dan ook erg benieuwd naar dit nano-ips scherm van LG.

De installatie
De bouwkwaliteit van de ergonomische voet en het scherm is prima, erg stevig en solide. De kabels kun je netjes wegwerken in de poot. Het scherm is in hoogte te verstellen en ook goed te kantelen zonder dat je het gevoel hebt dat je iets forceerd.

Het menu
Via de knop aan de onderzijde van het scherm kun je in het menu de verschillende profielen kiezen en instellingen aanpassen. Het menu is simpel en snel te bedienen, bijvoorbeeld voor het wisselen van inputs.

Het scherm
Over het algemeen ben ik prima te spreken over de kwaliteit van het scherm. De kleuren en de kijkhoek van het nano-ips scherm zijn uitmuntend, weinig tot geen last van backlight bleeding. Door de hoge verversingssnelheid van het scherm oogt alles erg strak en bij het wisselen van schermen en programma zie je echt het verschil ten opzichte van 60hz. Het enige waar ik kritisch over ben is de scherpte van het scherm. Al moet ik daarbij zeggen dat ik zelf gewend ben aan een 27 inch 4k scherm, waarbij de pixels dus kleiner zijn, ik ben dus een beetje verwend.
Ook had ik last van een halo effect rond tekst, na het aanpassen van de refreshrate in het menu naar normal was dit voor een groot gedeelte verdwenen.

Gaming
Tijdens het spelen van games zag ik pas echt wat de voordelen van een hoge refreshrate en G-Sync zijn. Wat een geweldige ervaring, alles oogt super smoot, geen ghosting en blurry schermen maar alles is super strak.
Voor het spelen van games is dit een geweldige monitor.

Heb jij ook een LG 27GN880 Zwart?

Mooie review! Is het halo effect rond tekst vervelend voor kantoor werkzaamheden?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.