LG 24BN650Y-B Zwart

€ 197,95
Specificaties 23,8" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 24BN650Y-B Zwart Review

MrManuel 26 juni 2021, 69 views Product geleend

LG 24BN650Y-B Zwart

Dit is een fijne thuiswerk monitor met een goede beeldkwaliteit. Daarnaast ziet de monitor er ook nog eens modern uit en heeft deze een mooie prijs.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Prijs-Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen HDMI kabel meegeleverd

Deze monitor heb ik enkele weken mogen testen tijdens het thuiswerken. Deze review is dan ook gebaseerd op het gebruik van deze monitor in een thuiswerk situatie.

Installatie
De monitor bestaat uit 3 onderdelen welke zeer gemakkelijk in elkaar te zetten zijn zonder gereedschap. Het installeren en aansluiten van de monitor duurde ongeveer 5 minuten. De monitor kan worden aangesloten door middel van Displayport, HDMI en DVI. Enkel de Displayport-kabel wordt meegeleverd. Ook beschikt de monitor over enkele USB en audioaansluiting wat goed uitkomt i.c.m. met een laptop.

Gebruiksgemak en beeldkwaliteit
De monitor heeft voor deze prijsklasse een uitstekend ISP scherm erin zitten. Het beeld is scherp, helder en heeft een zeer grote kijkhoek. Daarnaast beschikt de monitor over een 75Hz refreshrate wat (wanneer je geen games speelt) meer dan voldoende is. Ik heb weinig tot geen ghosting kunnen ontdekken. Ook heb ik geen defecte pixels kunnen vinden. Het contract en kleurweergave is na kalibratie top.

Het interne menu van de monitor is overzichtelijk en goed te bedienen via de fysieke knoppen welke overigens niet storend op de voorkant van de monitor aanwezig zijn. Via dit menu is ook de ingebouwde reader modus aan te zetten welke zorgt voor minder blauwtinten in het scherm. Ondanks dat de modus goed werkt maak ik zelf liever gebruik van een software matig versie hiervan om zo de kleurtinten geleidelijk door de dag heen aan te passen.

Afstelmogelijkheden
Als tweaker en thuiswerker weten we maar al te goed hoe belangrijk een ergonomische houding is. Gelukkig is dat met dit scherm geen probleem aangezien deze in hoogte verstelbaar is en ook kantelbaar is. Het scherm kan op zijn eigen poot ook in portrait mode gedraaid worden wat voor sommige werkzaamheden erg handig kan zijn.

Design
Als laatste heb ik ook gekeken naar het design. Ondanks dat deze monitor gericht is op thuiswerken heeft deze een moderne look en dunne bezels.
De poot is relatief klein waardoor de monitor goed ver naar achter kan op een wat minder diep bureau.

Binnen een thuiswerkplek is dit een uitermate geschikte monitor voor een mooie prijs.

Heb jij ook een LG 24BN650Y-B Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.