Sweex US Blaster Surround 4.1 Review

CodeCaster 5 juni 2006, laatste update op 28 december 2008, 775 views

Sweex US Blaster Surround 4.1

Pluspunten

• Vrij strak design
  • Redelijke prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Aan/uit-schakelaar achterop
  • Kan niet hard

Mid- en hoogweergave Score: 2
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 2
Muziekweergave Score: 2
Ik gebruik deze speakerset nu al een jaar of twee, drie. Ook al heeft 'ie me destijds slechts 40 euro gekost, hij was het redelijk waard. Voor 40 euro komt er nog een redelijk geluid uit, al kan 'ie niet echt hard. Het geluid overstemt namelijk nogal wanneer de volumeknop opengedraaid wordt.

Qua design zien de satelliet-speakers er wel grappig uit, erg plat. De woofer daarentegen getuigt weer van een stukje wandesign, de aan/uit-knop zit namelijk achterop. Hierdoor moet je hem op een goed bereikbare plaats zetten, waardoor de bas je continu in het gezicht blaast.

Na verloop van tijd zijn bij mij de volume- en basregelknop versleten geraakt, waarschijnlijk mede te wijten aan stof. Bij het instellen van het volume of de hoeveelheid bas brengt de set een ontzettende hoeveelheid geruis ten gehore.

Conclusie: een redelijk setje voor z'n prijs, maar absoluut geen hoogkwalitatief apparaat.

Heb jij ook een Sweex US Blaster Surround 4.1?