Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 40PFL7605H Review

raimondP 27 augustus 2010, laatste update op 27 augustus 2010, 3.591 views

Philips 40PFL7605H

Pluspunten

• Scherm, vormgeving, afstandsbediening, ambilight (misschien een beetje achtehaald al positief punt, maar ik vindt het erg leuk)

Minpunten

• Netwerkaansluiting, firmware, Philips support desk, NET-TV.

Recentelijk de Philips 40PFL7605H gekocht. De laatste op mijn schraplijst. Met name de aanwezigheid van ambilight, NET-TV, vormgeving en een klein stukje oerdegelijke Hollandse trots hebben de Philips bovenaan gezet.
de Sony KDL 40NX700FW en de Philips PFL8605H waren de twee laatst overgebleven concurenten. Maar Sony heeft geen ambilight en is zeker niet Nederlands dus die werd derde (ook wel duur). De 8605 is wel 3D ready en heeft zelfs een 200Hz.scherm. Maarrrrr, omdat ik niet met een brilletje voor een TV ga zitten en zonder brilletje (autostereoscopisch) nog erg ver weg en toch niet te zien zal zijn op een 3D ready TV was de 7605 een goede keuze (ook de goedkopere). Misschien is het appels met peren vergelijken maar, je kiest een product op persoonlijke voorkeuren.

Algemeen valt hij me wel een beetje tegen, de NET-TV optie werkt niet of nauwelijks, zelfs met de nieuwste firmware (op moment van schrijven) werkt het niet. Overigens stamt de firmware uit mei 2010!!! terwijl de 8605 nog een augustus update heeft gehad maar dat terzijde. "Philips server niet gevonden" zal bij menig bezitter nog steeds irritaties opwekken.
Omdat NET-TV niet werkt heb je ook geen toegang tot de automatische televisiegids en werken de Widgets dus niet. Heel vervelend, want het is wel een van de onderdelen waarvoor ik de 7605 heb gekozen. En ook een belangrijk onderdeel in de reclamecampagnes van Philips. Als ze nu maar niet verhuizen naar een ver land.
Het scherm is erg mooi, blijkbaar een Sharp scherm en naar mijn mening kunnen ze dat erg goed. Ruime instellingsmogelijkheden en voor wie dat lastig vind, er zijn legio instellingsvoorbeelden te vinden op internet. Afwerking van het toestel is zoals we gewend zijn van Philips, mooi, strak en vrij neutraal in de woonkamer als hij uit staat, zet je hem aan, dan laat hij zich (gelukkig) ook echt zien! Persoonlijk vind ik de afstandsbediening prachtig! De eerste die het echt snapt, niet teveel toeters en bellen en je kunt hem binnen een dag blind bedienen (liggend op de bank).
Wel is de kunstof afwerkrand die het geborstelde aluminium beschermd vrij beweeglijk, niet zo heel belangrijk, want wie zit daar nu aan. Maar wie duizend euro betaald verwacht mogelijk toch wel een stukje Duitse Hollandse degelijkheid. De prijs van het toestel valt niets tegen (persoonlijke mening) augustus 2010 betaalde ik iets minder dan duizend euro en na ongeveer een 8% extra korting te hebben bedongen.

Heb jij ook een Philips 40PFL7605H?

ik heb deze TV nu 2 weken

op dag 1 vond de tv via internet een update, dus ik dacht "netjes"
maar speelde bijna geen bestanden af van mijn NAS en weinig van van USB
dus ik dacht nieuwe update nodig, maar die kon de tv niet vinden.

bij Philips staat in de documentatie dat er 2 nieuwere firmware versie bestonden
dus ik download de update, blijkt die veel nieuwer te zijn dan de bijbehorende documentatie
en na de update speelt de tv bijna alles af wat ik had behalve de MKV bestanden

samenvatting
mij tv bleef bij Q551-0.75.13.54
documentatie bleef bij Q5551-0.75.60.1
download was Q551-0.140.23.0 (40pfl7605h_12_fus_nld.zip)

ik heb deze info ook bij de andere review geschreven omdat die hadmatige update erg veel verbetering voor mij bracht.
Waar vindt je de firmware, en hoe installeer je deze?