Apple AirTag (4 stuks) Review

SpeedingWilly 25 juni 2021, laatste update op 25 juni 2021, 465 views Product gekocht

Apple AirTag (4 stuks)

Deze leuke gadget is ideaal als je al in het Apple ecosysteem zit en vaak sleutel etc kwijt bent. Dan is aanschaf een no-brainer!

Pluspunten

• Apple Find me netwerk geweldig!
  • Goed waterdicht ontwerp, makkelijk te openen
  • Compact
  • Localisatiefeature werkt top
  • Tweakbaarheid (verwijderen speaker)
  • Batterij vervangbaar

Minpunten

• Geen gemakkelijke bevestigingsmogelijkheden (gaatje bv)
  • Hele dure (Apple) accessoires!
  • Matig bluetoothbereik
  • Niet krasbestendig
  • Vrij duur

Deze leuke gadget is ideaal als je al in het Apple ecosysteem zit en vaak je sleutel of andere spullen kwijt bent. Dan is aanschaf een no-brainer!

Mijn 2 hoofdredenen voor aanschaf waren de gadgetfactor (ik wilde wel eens zelf ervaren of het een nuttig accessoire is) en voor 'beveiliging' van 2 dure elektrische fietsen. Voor dit laatste gebruiksdoel heb ik bij 2 AirTags de speakers verwijderd zodat de AirTag zich niet meer met geluid laat horen. Het verwijderen van de speaker gaat relatief eenvoudig. Er zijn genoeg filmpjes op Youtube te vinden hoe dat moet. Uiteraard vervalt de garantie dan wel.

Mijn eerste weken gebruikservaring met de Airtags zijn prima! Updates waar je spullen zich bevinden (in mijn geval de elektrische fietsen) komen in de praktijk grofweg elk kwartier. Uiteraard moet nog blijken of ik iets aan de Airtags heb in geval van diefstal van de ebike. Maar deze extra voorzorgsmaatregel voelt iig goed. Onze 2 auto's zijn inmiddels ook uitgerust met een AirTag en een 2e setje is inmiddels besteld.

Heb jij ook een Apple AirTag (4 stuks)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.