LG UltraGear 27GN650-B Zwart

€ 245,-
Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

LG UltraGear 27GN650-B Zwart Review

Trifle 24 juni 2021, 308 views Product geleend

LG UltraGear 27GN650-B Zwart

De afgelopen weken heb ik deze monitor mogen testen. Ik ben zeer onder de indruk. Het is een hele fijne snelle gebruiksvriendelijke kleurrijke monitor.

Pluspunten

• Reactiesnelheid
  • Kleuren
  • Gebruiksgemak
  • G-Sync
  • Helderheid
  • In hoogte verstelbaar

Minpunten

• Geen

De afgelopen weken heb ik deze monitor mogen testen. Ik ben zeer onder de indruk. Ik heb deze monitor geplaatst tussen twee van mijn andere monitoren en het verschil is verbluffend. Het IPS scherm laat hele mooie kleuren zien, mijn andere beeldschermen doen hier zwaar voor onder en lijken ineens niet zo mooi meer. Zwart is echt zwart, rood is gewoon vol rood en huidskleur is ook echt huidskleur. De scherpte en helderheid is ook veel beter.

Fps gaming is zeker een aanrader voor deze monitor. Ik heb geen ghosting gespot, geen tearing en de reactiesnelheid is dik in orde. De monitor is 144 Hz en daardoor is gaming gewoon zoals gaming behoort te zijn. Je kunt je muis zo snel bewegen als je wilt alle kanten op, milliseconde achter je of voor je of boven je, als de camera van richting veranderd blijft het beeld spot on.

Voor de tweakers die graag de softwarematige instellingen induiken is het kleine knopje midden onder het monitor een fijne aanvulling denk ik. Het is een miniscuul joystickje waarmee je het menu door kunt gaan. Dit werkt heel intuitief. Je kunt standaardinstellingen kiezen maar ook kun je zelf een profiel maken door eentje aan te passen. Wil je HDR aan of niet? Wil je een snellere of misschien wel juist een langzamere reactiesnelheid? Of wil je gewoon Duits i.pv. Engelse monitor taal? Een kind kan de was doen. Basic instellingen en advanced instellingen zijn een eitje om te doen.

Naast het feit dat dit qua prijs kwaliteit een erg goede gaming monitor is, is het ook een feestje voor je ogen als je gewoon videostreaming kijkt of iets vormgeeft in een tekenprogramma. Daarbij is het ook geen (kinder) gadget op je bureau. De monitor ziet er netjes, degelijk en luxe uit met een rode lijn accent op de voet.

Trouwens een monitor is nog nooit zo gemakkelijk geweest om in elkaar te zetten, je hebt geen schroevendraaier meer nodig. LG heeft hier een mooi lipjes systeem voor die je kunt aandraaien. Het staat zeer stabiel op je desk. Update wel even de software op je pc voor je gaat gamen op deze monitor mocht je dit niet regelmatig doen. Zo vermijdt je dat de software zegt dat het niet zeker is dat deze monitor compatible is.

Heb jij ook een LG UltraGear 27GN650-B Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.