Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH)

Specificaties 16" • 2560x1600 • 1TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH) Review

Evertprakkie 24 juni 2021, 651 views Product gekocht

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH)

Prachtige en krachtige Laptop

Pluspunten

• prachtig scherm
  • laptop goed getunnend
  • Mooie kleur (grijs)
  • goed afgewerkt binnen en buitenkant
  • snel en stabiel
  • Goede service van Lenovo
  • meeste aansluitingen aan de achterkant

Minpunten

• geen

Wat een mooie en krachtige laptop is dit. Ik heb de versie met RTX 3070, 16GB, 1TB. ik had hiervoor ook een legion laptop. Ik was daar ook heel te vreden mee maar het werd tijd voor een nieuwe.
Ik 5 pro uit gebreid met een tweede SSD 1 TB. via de Lenovo site kon ik een pdf downloaden hoe met goede uitleg.
alleen de kap eraf halen was een dingetje (wil het niet beschadigen), maar via uit leg op Youtube lukte het. het ging makkelijk en mijn 2de SSD evo 970 plus werd meteen herkend.
Ik speel nu Metro Enhanced met alles op max plus raytraycing en het loopt erg soepel wat een prachtig beeld.
ik heb de laptop aangesloten via hdmi op mijn 4k tv dat werkt prima alleen was het even puzzelen met de resolutie
maar ook dat is makkelijk in te stellen en speel mijn spellen op 4k resolutie op mijn tv Hdmi 2.1 bied natturlijk ook een uitkomst. ben nog geen laptop in deze prijsklasse tegen gekomen die dat heeft. film in 4k streamen gaat ook uitstekend. Komt de goed service van Lenovo nog bij daar had ik met mijn vorige laptop al goede ervaring mee ook na mijn garantie perioden.zag een review met als min punt adapter 300 watt, die min punt snap ik niet. mijn RTX 3070 draaid alleen al op 140 watt dus dat is alleen maar voordeel dat het 300 watt is en ja dan is de adapter aan de zware kant.

Heb jij ook een Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ007GMH)?

Was te laat met bestellen op de Lenovo website. Deze komt ook mijn kant op, wanneer het kan =)
ja jammer wachten duurd lang, ik zag dat alleen de 5 pro met de RTX 3060 leverbaar is, hou het goed in de gaten want dat kan per uur veranderen. de 5 pro is overal als beste getest https://www.youtube.com/watch?v=9pqdooGljmg een voorbeeldje, je gaat echt beloond worden voor het wachten.
Hoop voor je dat ie weer beschikbaar is en veel plezier als je het hebt.
Ik vraag me af: volgens de Lenovo website kan ik bij mijn model alleen een extra small form factor SSD van maximaal 512GB. Toch zie ik overal mensen normale grootte M.2 SSD's plaatsen. Ik heb de model 32GB RTX3070 dat eindigt met GMH. Als jij ook echt de GMH hebt dan heb je 32GB RAM zoals ik.

Er staat hier: https://psref.lenovo.com/..._Pro_16ACH6H?M=82JQ007LMH

Dat er geen tweede 2280 key in past:
Up to two drives, 2x M.2 SSD
• M.2 2280 SSD up to 1TB
• M.2 2242 SSD up to 512GB
ot: Als je Premium Care van Lenovo neemt voor een paar tientjes dan is de service echt goed. Altijd reactie binnen een werkdag. Er is ook goede documentatie en de laptop is zo in elkaar gezet dat je garantie niet gelijk vervalt als je de SSD wilt vervangen. Dat heb ik met andere laptops wel gehad. (Asus ;( )

[Reactie gewijzigd door MrFax op 9 juli 2021 16:22]

Ik heb nu een tweede SSD M.2 inzitten (samsung evo 970 plus 1 TB 2280) en het werkt prima de ssd werd in de bios meteen gevonden en volgens de benchmark van samsung magician software is de evo plus sneller dan de SKHYNIX die er standaard in zit. ik gebruik de Evo plus daarom ook waar ik mijn Games op zet bij de evo kan je een over provisioning instellen bij de SKHYNIX niet

[Reactie gewijzigd door Evertprakkie op 11 juli 2021 05:46]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.