Specificaties 19" @ 1440x900 (WXGA+) (lcd, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Mirai DML-519W100 Zilver, Zwart Review

VonFoX 7 februari 2007, 414 views

Mirai DML-519W100 Zilver, Zwart

Pluspunten

• Lage prijs; breedbeeld (16:10), DVI en VGA kabel bijgeleverd. Prima beeld en geen ghosting die ik kan waarnemen.

Minpunten

• Geen drivers, maar heb die ook niet nodig gehad.

Ik had een 19" CRT monitor,en wilde naar TFT. Bij mijn favo webshop zag ik deze Mirai 19" TFT staan, en nog widescreen ook nog! Na wat research zag ik dat veel games (oa HL) de native resolutie van 1440x900 goed supporten.

Als je niet op deze resolutie draait is het beeld nogal wazig, maar op 1440x900 absoluut niet! De monitor geeft (voor zijn prijs) een perfect beeld. Het zal allemaal wel beter kunnen, maar dan ook duurder!

Wel rot dat de knoppen aan de achterkant zitten ... Nu moet je vaak even zoeken. Maar heel rot vind ik het niet; eenmaal ingesteld is ingesteld.

Breedbeeld werkt veel fijner dan het oude 4:3 formaat merk ik! Je ogen zijn blijkbaar toch ingesteld op breed ipv hoog kijken. Het is een hele verbetering tov een een 19" CRT scherm.

Update Feb 2007: Nu ik Vista met de sidebar gebruik ben ik nog blijer met een breedbeeldscherm :)

Heb jij ook een Mirai DML-519W100 Zilver, Zwart?