ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)

€ 152,90
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) Review

WildWilly 22 juni 2021, laatste update op 23 juni 2021, 99 views Product gekocht

ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)

Waarom ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)? De enige vereiste voor mij was een Intel bluetooth oplossing, dit omdat vanwege goede ervaringen. Installatie in Fractal Design Define S ging vlekkeloos. De RX580 Strix hangt over de SATA-poorten (zie foto). Conclusie goed uitgerust moederbord en behoorlijk stabiel.

Pluspunten

• Behoorlijk stabiel
  • Makkelijk overclock door overzichtelijke BIOS
  • Intel Wifi en bluetooth

Minpunten

• Plaatsing SATA-poorten

Layout Score: 4
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een review schreef.
Waarom ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)? De enige vereiste voor mij was een Intel bluetooth oplossing, dit omdat vanwege goede ervaringen. Ik heb Xbox draadloze controller, Logitech G604 en Edifier R1700BT allemaal werken zonder problemen.

Installatie in Fractal Design Define S ging vlekkeloos. Helaas is de plaatsing van SATA-poorten behoorlijk ongelukkig. Mijn grafische kaart RX580 Strix hangt eroverheen (Zie foto). Er is RGB maar ik doe er niets mee dus zal ik ook geen mening geven. Fractal Design Define S is een gesloten kast.

Eerste keer opstarten ging eerst wat langzaam maar daarna ging snel. AMD Ryzen 7 5800x werd meteen herkend zonder bios update (wel hierna een update naar de laatste niet beta bios gedaan). “Optimized defaults” laden, D.O.C.P. (xmp) inschakelen en gaan. Mijn systeem werkte vreemd eerste dag (willekeurige herstart en programma’s die opeens sluiten). Maar na het handmatig instellen van VDDCR SOC, VDDG CCD en VDDG IOD verhielp dit. Enige wat ik overclock is de CMK16GX4M1B3000C15. Dit ging vrij simpel met DRAM-Calculator 1.7.3. Haalde met gemak 3200MT op 14-17-17-17 Memtest86 stabiel. Al met al was finetunen behoorlijk simpel.

Armoury Crate heb ik een keer geïnstalleerd maar vond dit toch veel te log dus meteen verwijderd.

Conclusie goed uitgerust moederbord en behoorlijk stabiel. Enige minpunt zijn de plaatsing SATA-poorten.

Heb jij ook een ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.