Acer Aspire 5672WLMi Review

AibolaNewbie 5 juni 2006, 1.086 views

Acer Aspire 5672WLMi

Pluspunten

• Veel features voor weinig geld
  • Goed bereik WiFi adapter
  • Webcam met Face tracking
  • Weinig geluid
  • Weinig warmteontwikkeling
  • Fuctionele behuizing met niet teveel poespas eraan

Minpunten

• Géén Bluetooth.
  • Stug toestenbord wat lijkt tot veel typo's
  • Gewicht
  • Krasgevoelige behuizing
  • Software waar je niets aan hebt zoals Acer arcade (acer versie van MCE)

Na aanschaf van de laptop voldeed hij weldegelijk aan de vewachtingen die waren gewekt door de informatie die ik van internet heb gehaald en die ik kreeg van de verkoper.

Dit laatste verbaasde mij ten zeerste maar daar was ik dus blij mee verrast.

Het 15,4" scherm met Crystalbrite is haarscherp en de ingebouwde webcam is zeker een leuke feature voor Skype MSN etc.

Het is toch jammer van EnetManager voor de WiFi adapter. Het Auto profile wat nooit werkt is niet te verwijderen of aan te passen en ook is het niet mogelijk om autoswitching goed aan de praat te krijgen. Wat ik persoonlijk erg storend vind is dat het tooltje zich ook niet hersteld na standby of Hybernation. Je vebinding is en blijft dan weg. Nu kan je natuurlijk dit tooltje niet gebruiken en Windows Zeroconf gebruiken maar dat is nou net niet wat je wilt met die onvriendelijke gebruikers interface.

Als laatste wil ik ook aanhalen dat het echt vreemd is dat je géén bluetooth hebt in dit ding dat is nu toch wel een standaard requirement met je PDA en Mobieltje van vandaag de dag.

Dit alles wordt toch ook wel weer goed gemaakt door de uitgebreide Powermanagment die je hebt. Alles wat je niet gebruikt kun je met een druk op de knop uitzetten, en ook weer aanzetten natuurlijk, bespaard wel aardig, denk aanje modem en je LAN adapter die je niet gebruikt als je WiFi hebt.

Heb jij ook een Acer Aspire 5672WLMi?