Microsoft Xbox 360 Slim 4GB Zwart Review

SchaapjeNL 27 augustus 2010, laatste update op 27 augustus 2010, 6.499 views

Microsoft Xbox 360 Slim 4GB Zwart

Pluspunten

• prijs, vormgeving, multimedia mogelijkheden

Minpunten

• betalen voor online multiplayer, niet veel accessoires

Randapparatuur Score: 3
Spelaanbod Score: 4
Multiplayer Score: 4
Multimedia Score: 5
Eindelijk was het dan zo ver; met mijn eerste zuurverdiende loon kon ik de xbox kopen.
Mijn keus heb ik op de xbox laten vallen, omdat ik al een PSP had (vergelijkbaar met een PS3).
En ik had zeker geen belangstelling bij een Wii, die is namelijk voor de iets jongere kinderen.
Ik dacht: ‘ik koop gelijk het nieuwste van het nieuwste.’ En dat is een goede keus geweest!

De prijs viel me mee, ¤200 euro (inclusief een 2e gratis controller) gekocht bij bol.com.
En dat is niet veel voor een apparaat dat strak in zijn jasje zit en waar je veel leuke dingen mee kan doen.

De Xbox ziet er stevig en chique uit. De 4gb heeft een matte afwerken, zelf vind ik dat heel mooi en het voorkomt ook veel vingerafrukken. De aan/uit knop hoef je niet in te drukken, je hoeft hem alleen maar aan te raken (dit geldt ook voor het openen van de disk-tray). De controllers die erbij zaten, weken niet af van de gewone xbox controllers (even groot en even zwaar). Over de voeding hoef ik niet te klagen, ze zeggen zelfs dat de slim minder stroom slurpt (maar dat kan ik niet bewijzen voor jullie). Wel kan ik zeggen dat hij best wel stil is, je hebt er geen last van.

Aan ‘multimediafeatures’ is zeker geen gebrek. Je kunt voor een paar xboxpunten zo een film downloaden. Maar het allerbeste is nog wel dat je hem (geheel draadloos) met de pc kunt verbinden.
Toen ik voor het eerst de xbox opstartte, schreeuwde mijn vader door het huis: ‘Ik heb een of andere rare melding over je xbox’. Toen ik kwam kijken ging het over het streamen van muziek en films naar de xbox. :P Ik heb het streamen even voor jullie getest, MP3 en MP4 is geslaagd (andere soorten codecs had ik niet op mijn pc staan, maar ik ga er van uit dat die ook wel willen werken).
Het dvd'tje met vakantie foto’s (.jpg) speelde hij dan ook weer eens geweldig af. De laadtijden van de foto’s vielen mij mee, het waren best grote foto’s. Wat vooral heel handig is: Je kun elke willekeurige usb stick of mp3/4 speler aansluiten!

Aan de multiplayer modus zit één minpuntje, maar die geldt voor alle xboxen; Je moet betalen om online te kunnen spelen. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar van anderen hoor ik steeds dat ik toch maar live gold moet gaan kopen. Voor het spelen met meerdere controllers op één console hoef je natuurlijk niks te betalen, en ook dat is leuk om te doen ;). Ook zou je de xbox moeten kunnen verbinden met de zogeheten ‘systemlink’ dit heb ik echter nog niet uitgeprobeerd, aangezien je niet zo maar even met je xbox bij iemand op bezoek gaat.

Over het spelaanbod niet te klagen, daar is een overvloed aan. De spelletjes zijn bovendien van goede kwaliteit en het is geen weggegooid geld. Het enige nadeel is dat de spellen vrij prijzig zijn, en dat er niet veel spellen in de uitverkoop liggen (Of het zijn echt prut titels). Maar als je goed zoekt, dan kom je wel op iets leuks terecht.

De accessoires zijn er niet in grote getale. Zelf mis ik die niet. De controllers zijn allemaal gelijk. De overige accesoires zijn: Headset, Harde schijf, toetsenbord, webcam. En natuurlijk, niet te vergeten, het KINECT apparaat (Dat eind dit jaar uitkomt).

Verschil tussen de gewone xbox en de slim?
dunner, minder energie verbruik, minder lawaai, ingebouwde wifi adapter, 4gb intern geheugen, meer usb poorten (2x voor, 3x achter)

Voor deze review heb ik een AV kabel gebruikt, je kunt je xbox ook aanluiten dmv scart of hdmi (kabels meegeleverd).

Heb jij ook een Microsoft Xbox 360 Slim 4GB Zwart?

En nu nog een nieuwe tv en dan ben je bijna klaar om hd te gamen :) Flauw he ;)
Leuke review vooral omdat je ook duidelijk de echte minpunten naar mijn mening van een xbox aanhaald
Mischien alleen nog t.o.v. ps 3 is de blueray speler. Die er naar mijn mening bij de nieuwe hardware had gepast en mischien hadden ze daarmee ook slim het kopieren tegen kunnen gaan.

Een ander pluspunt is mischien wel dat deze relatief makkelijk om te bouwen is, al zijn er nu ook al manieren voor de ps3 maar die zijn nog niet beschikbaar voor de massa.
Leuke beertjes op foto 1 :P

paar opmerkingen alleen..

- ik denk niet dat je een PSP kunt vergelijken met een PS3 kwa prestaties, alleen hoogstens met gui en link mogelijkheden onderling.
- Als je even zoekt dan zijn er wel degelijk veel accessoires te vinden (denk o.a. aan een arcade controller)
- Over het verbruik is pas een artikel geweest op tweakers http://tweakers.net/nieuw...erlagen-het-verbruik.html
Ik snap deze redenering niet.
Een PS3 is qua prestaties en weergave niet te vergelijken met een PSP.
Klopt, maar als je al een PSP hebt kun je daar wel bergen ports (zoals littlebigplanet) van PS3 exclusives op spelen.

Voor de OT: Koop een 16 gb usb stickie (20 euro) en steek hem erin, kun je veel meer op kwijt en werkt even snel/al dan niet sneller dan een hardeschijf. Je kan er spellen etc op installeren (dvd drive idle=veel minder geluid), en je hebt dan meer ruimte dan een 20 GB xbox360 (Hardeschijf van mijn launch xbox is stuk gegaan, en werkt eigenlijk sneller met USB stick).
Je kunt natuurlijk ook een advanced scart kabel kopen :)
Dit raad ik je ook aan.

tip:
Op ebay heb je er één voor een tientje.
Leuke review door een iemand van de doelgroep :) Game-on zou ik zeggen!
goede review.

[Reactie gewijzigd door densoN op 27 augustus 2010 14:02]

je kan er alleen geen Halo:Reach co-op op spelene :)
Nog niet, update komt er aan :)
Ik zou maar snel voor een lcdtje gaan sparen... beeld op 480p om te janken als je het mij vraagt.
In plaats van te betalen voor Xbox Live kan je ook kiezen voor bijvoorbeeld xbconnect. Gebruikte ik altijd voor mijn xbox 1 in combinatie met Halo 2.
Kun je hier wel gewoon zo'n hardeschijf op aansluiten van de oudere witte versie (60gb)?