Foscam SD2X Review

knakie 18 juni 2021, 623 views Product gekocht

Foscam SD2X

Door de pan, tilt en zoom mogelijkheid is het een zeer handige camera om je eigendommen mee te bewaken. De prijs is acceptabel en zeker als je aanbiedingen in de gaten houdt

Pluspunten

• stevig
  • gebruiksmogelijkheden
  • NAS connectiviteit

Minpunten

• nauwe kijkhoek
  • verticaal slechts 90 graden

Kwaliteit Score: 5
Ik heb 2 foscam cameras gekoppeld aan mijn synology NAS, waarvan 1 dus de SD2X. Dit werkt erg goed en de camera is makkelijk te bedienen. Bij voorgekozen posities wordt ook de zoompositie vastgelegd. De beeldkwaliteit is goed. Ik gebruik geen nachtzicht zodat hij door het raam kan kijken. Hij kan buiten hangen, maar dat is meer gedoe met stroomvoorziening. Dankzij de 18x optische zoom is er altijd wel een manier om een object goed in beeld te hebben. Echter, door de nauwe kijkhoek moet je altijd wel voldoende afstand bewaren. Een ander klein nadeel is de 90 graden tilt. De camera moet hoog genoeg hangen want hij kan alleen recht voor zich uit kijken of tot 90 graden naar beneden.
De foscam app en VMS app bedienen de basics van de camera. Dat kan voldoende zijn als er een sd kaartje in de camera zit. Echter, als je het maximale eruit wil halen en geen abonnement wil, koppel hem dan aan een NAS, in mijn geval de Synology DS220+. Zo kun je alle features gebruiken. Het ligt eraan waar je de camera voor gaat gebruiken. Is het voor binnen en is er altijd voldoende licht, dan zijn er legio goedkopere alternatieven. Ik kan hem aanbevelen maar het is, net als de Foscam i9936 die ik ook heb, erg toegesneden op mijn situatie. Stel je niet al te veel eisen dan zou ik deze overslaan

Heb jij ook een Foscam SD2X?