1 review

Spigen Thin Fit (Galaxy S20) Zwart

€ 14,90
Specificaties Soft case (TPU) • Samsung compatible - Bekijk alle specificaties

Spigen Thin Fit (Galaxy S20) Zwart Review

gwystyl 17 juni 2021, laatste update op 18 juni 2021, 287 views Product gekocht

Spigen Thin Fit (Galaxy S20) Zwart

Toen ik de S20 kreeg, ben ik weer een zoektocht begonnen naar een hoesje, maar na een paar Ali hoesjes al gauw dit Spigen hoesje gekocht. Die zit er nu ruim een jaar om, en bevalt erg goed. Behalve een heel klein opstaand randje rond de camera is hij vlak.

Pluspunten

• Strak, slank ontwerp
  • Lekker dun, voegt weinig dikte en breedte toe aan het toestel
  • Uitsparingen voor knoppen fijner dan gedacht
  • Camera-eiland steekt nu niet meer uit
  • Hard plastic, maar niet glad

Minpunten

• Hoekje bij camera-eiland gescheurd na 1 jaar
  • In randje om camera-eiland verzamelt stof

Kwaliteit Score: 4
Bij mijn vorige telefoon (Galaxy S8) heb ik al stapels hoesjes van AliExpress versleten in de bijna onmogelijke zoektocht naar een dun maar toch stevig hoesje. Als ik een keer een hele dunne had, was hij zo stuk, en als ik een stevige had, was hij relatief lomp. Uiteindelijk ben ik blijven hangen bij een Spigen Neo Hybrid.

Toen ik de S20 kreeg, ben ik weer een zoektocht begonnen, maar heb het gehouden bij een paar Ali hoesjes en al gauw een dunner Spigen hoesje geprobeerd. Dat werd eerst de Rugged Armor, maar die vond ik toch te dik en zacht (want TPU) dus heb ik de Thin Fit gekocht. Die zit er nu ruim een jaar om, en bevalt erg goed. Behalve een heel klein opstaand randje rond de camera is hij vlak.

Het harde plastic zorgt voor een stevig gevoel. Gelukkig is het ook vrij stroef, zodat je telefoon niet gauw wegglijdt uit je handen of van een niet helemaal vlakke ondergrond. De boven- en onderkant steken een heel klein beetje uit, zodat het toestel niet op het display ligt. De zijkanten zijn net iets lager omdat de S20 afgeronde zijkanten heeft. Na een jaar zijn er wel wat krasjes te zien, maar over het algemeen ziet het hoesje er nog netjes uit.

Er zit een uitsparing voor de volume en power knoppen. Eerst vond ik dat vreemd, omdat ik gewend was dat die achter rubber zaten. Op deze manier heb je echter een veel fijner klikgevoel, en omdat ze binnen het hoesje vallen druk je ze toch niet gemakkelijk per ongeluk in.

Op elke hoek zit een uitsnede, waarschijnlijk om wat flexibiliteit te creëren zodat het hoesje makkelijk om het toestel klikt en toch vast zit, en bij een val meer impact opvangt. In deze uitsnedes komt af en toe wat stof, maar dit is er ook weer makkelijk af te halen. Ongeveer eens in de maand haal ik hem van de telefoon af om het randje rond het camera-eiland ook schoon te kunnen maken. Tot nu toe klikt hij er elke keer weer strak om vast.

Na iets meer dan een jaar is nu wel de hoek aan de achterkant gescheurd, van de uitsparing in de hoek naar het camera-eiland. Begrijpelijk omdat dat het dunste deel is, maar wel jammer. Ondanks deze scheur blijft hij nog wel goed zitten, en hou ik hem dus voorlopig nog wel.

Heb jij ook een Spigen Thin Fit (Galaxy S20) Zwart?

Ik heb ook dit hoesje, in combinatie met een Pixel 4a. Ik heb hem nu driekwart jaar, en nog geen scheuren of beschadigingen. Ik maak hem ook wel minder vaak stofvrij ;-) Verder ben ik het helemaal eens met de review, die komt goed overeen met mijn ervaring, zeker wat betreft het klikken op de vrijliggende knoppen.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.