Imou Bullet 2S 4MP

€ 81,11
Specificaties Draad(loze) buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Imou Bullet 2S 4MP Review

subrosaTestpanel 17 juni 2021, laatste update op 17 juni 2021, 2.583 views Testpanel

Imou Bullet 2S 4MP

Degelijke camera die prima geschikt voor buiten, opnamen zijn bovengemiddeld van kwaliteit. Nachtopname in kleur. Draadloos of bekabeld te gebruiken. Prima prijs.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit & Kleurennachtzicht
  • Stevig gebouwd
  • SD kaart naast cloudopslag
  • Te koppelen aan alarmsysteem

Minpunten

• Wat traag terug kijken via SD-kaart
  • Niet bepaald onzichtbaar
  • Niet alle instellingen zijn makkelijk te vinden

Kwaliteit Score: 4
Via het Tweaksers-testpanel mocht ik de Imou Bullet 2S 4MP testen. Een welkome aanvulling naast een Ring slimme deurbel en een ‘El Cheapo wifi cameratje’ die ik gebruik om onze voorzijde in de gaten te houden.

De pakketbezorger kent mij sinds het thuiswerken bijna beter dan mijn collega’s en kwam met een vriendelijk: ‘Ik heb weer wat voor je..’ aangelopen.

Wat zit er in de doos?
De camera is netjes verpakt en alle accessoires zijn goed beschermd dmv schuim in de verpakking.
Je ontvangt:
• De camera
• Adapter
• Een korte handleiding ‘Snelstartgids’ in EN/DE/ES/FR/IT/NL/PT
• Boekje met voorzorgsmaatregelen en waarschuwingen om div. talen
• Een koppeling om een RJ-45 plug / ‘Ethernet’-kabel weerdicht aan te sluiten.
• Schroeven en pluggen
• Zelfs een boormalletje voor de gaten!

Tijdens het uitpakken valt gelijk op dat de Bullet 2S een flinke en stevige unit is. Mede door de witte kleur en zeker met de antenne’s uitgeklapt valt hij goed op. Iets wat al een afschrikkende werking kan hebben. De metalen behuizing is voor buiten ook een pre. Verder zit alles erbij wat je nodig hebt, dus ik kon direct aan de slag.

Installatie:
Uiteraard lees ik nooit eerst de gebruiksaanwijzing, maar er kan eigenlijk vrij weinig mis gaan. Normaliter lees ik nooit eerst de gebruiksaanwijzing, maar dit keer heb ik hem wel doorgebladerd en vond daarin een QR code voor de app en wat algemene tips voor tijdens de installatie en tijdens problemen.

Ik ben begonnen om de camera gebruiksklaar te maken zonder deze op te hangen.
In het boekje zag ik dat er een SD kaart in kon, dus dat heb ik gelijk geregeld met een 32 GB micro SD.
De app geïnstalleerd en een account aan gemaakt. Dit werkte allemaal probleemloos.

Ook het toevoegen van de camera in de app was dmv een QR code een eitje. Daarna heb ik wel de sticker verwijderd van de behuizing en deze in het boekje geplakt. Binnen 15 minuten had ik een werkende camera en draaide de app op de iPhone. Tijd om de camera op te hangen.

Ik heb de camera met wifi gebruikt en na wat puzzelen over de stroomtoevoer heb ik de camera uiteindelijk onder een afdakje bij de voordeur gehangen. Allereerst het boormalletje gepakt om eventjes de gaten voor te boren en een klein gaatje geboord (boortje 10) om de stroomplug naar binnen te steken, deze is nl niet waterdicht, dus die wil je niet buiten hebben. Vervolgens heb ik de camera onder de juiste hoek vastgedraaid dmv een klemschroef. En wat was het!

Gebruik van de camera via de app:
De app Imou Life is erg overzichtelijk, na het opstarten krijg je een beginscherm waar deze camera op staat.
Ze ziet aan een icoontje dat er een SD kaart in zit. Ik heb de Cloudopslag optie niet gebruikt.

Selecteer je de camera dan krijg je de liveview te zien en in dit scherm kun je verschillende handelingen verrichten.

• Het beeld pauzeren
• Multi camera overzicht (bij meerdere camera’s)
• Switchen tussen SD en HD (SD is een afrader)
• Audio activeren/muten
• Schakelen naar fullscreen
• Een foto maken van je huidige beeld
• Terugspreken via de camera (werkt prima)
• Een opname starten
• Een alarm af laten gaan (ook leuk voor voorbijgangers)
• Verlichting aanzetten (ziet getest ivm voldoende licht)

Ook kun je je opnamegeschiedenis bekijken via de cloud of de SD kaart.
Wat mij opvalt is dat het terugkijken via de SD kaart best wel traag gaat, misschien heeft dit te maken met de verbinding van de camera, de SD kaart zelf zou snel genoeg moeten zijn. Maar het duurt een tijdje vorodat je kun scrollen door je opnamen. Maar eenmaal geladen werkt het prima. Misschien gaat het via de cloud soepeler omdat je dan verbinding maakt met de cloudserver ipv de camera bij het terugkijken.

Wat wel mooi is dat notificaties zoals ‘Human detected’ direct goed opvalt in de tijdlijn door een oranje kleurvlak. Vanuit de tijdlijn kun je ook pauzeren, afspeelsnelheid instellen (1,2,4,8x) en een foto of video opslaan op je device, deze staan dan in de app onder ‘lokale bestanden’ in je user menu hiervandaan kun je deze delen / opslaan op je filmrol.

Binnen de app kun je nog na goed zoeken de optie ‘apparaatdetails’ selecteren.

Hierin kun je nog aanpassingen doen o.a.:
• Welke meldingen wil je ontvangen via de app (ik heb alles uitgezet)
• Detectie (bewegingszone) instellen
• Camera koppelen aan een alarminstallatie (ik denk alleen van Imou)
• Spot instellen (heb ik niet nodig gehad ivm voldoende licht)
• Instellingen nachtzicht (standaard laten staan)
• Camera delen
• Status LED aan/uit zetten
• Beeld rotatie
• Extra versleuteling

De intergratie met Google Assistant heb ik niet getest.

Conclusie:
De camera heeft echt een prachtig beeld in vergelijking met mijn 1080 Kerui camera die ik via Alie had besteld.
Via een kennis die dagelijks te maken heeft met beelden van bewakings- en beveiligingscamera’s weetik dat hij blij zou zijn met deze kwaliteit en een bijkomend voordeel is het kleurenbeeld bij weinig licht. Hierdoor kun je als het nodig zou zijn betere signalementen doorgeven en is niet alles ‘groen met donkergroen.’

Vergelijking
IMOU

vs
Kerui1080 (niet waterdicht, vanuit binnen)

Een van mijn wijkbewoners heeft de camera inmiddels ook aangeschaft na het zien van de beelden van deze Bullet 2S prijs was rond de E120,- en dat is een prima prijs voor een dergelijke camera.

Foto bij daglicht:

Heb jij ook een Imou Bullet 2S 4MP?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.