Imou Bullet 2S 4MP

€ 67,77
Specificaties Draad(loze) buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Imou Bullet 2S 4MP Review

BeRamboTestpanel 15 juni 2021, 668 views Testpanel

Imou Bullet 2S 4MP

Gedurende afgelopen week kreeg ik de prachtige kans om deze camera te testen. Ik was nog niet in bezit van een beveiliginscamera, maar werd op vele manieren verrast door dit toestel.

Pluspunten

• Robuust design
  • Handige app
  • App features
  • Beeldkwaliteit
  • WiFi bereik
  • Toestel prijs

Minpunten

• Cloud prijs
  • Fysieke reset knop
  • Alleen 2.4GHz
  • SD kaart makkelijk te verwijderen

Kwaliteit Score: 4
De installatie van de app en de camera ging erg vlot, enkel kreeg ik bij het instellen van de WiFi al een eerste error. Bij het opnieuw starten van deze installatie ging het deze keer wel goed. Een nadeel is wel dat de camera enkel 2.4GHz ondersteunt. De range is hierdoor wel zo goed dat ik op 20 meter van het huis nog goede ontvangst heb met het toestel. Er is wel een mogelijkheid om een ethernet kabel in te steken. Daarbij raad ik wel aan deze door de muur te steken, net als de voeding. Dan kunnen deze niet worden uitgeschakeld.

De app heeft een mooie UI, en werkt over het algemeen wel goed. Je kan instellen of je meldingen wilt krijgen bij beweging en wanneer het apparaat offline gaat. Daarnaast kan je bij beweging automatisch een opname maken. De gevoeligheid heb ik lager gezet, gezien er regelmatig ook video's van vliegen werden getoond. Er kan daarnaast ook een 'activiteitenzone' worden aangeduid, waar beweging niet van belang is. Overigens had ik wel aanstaan dat ik enkel video's wil opslaan waar mensen in voorkomen. Deze feature heeft dus nog wat werk. Daarnaast kreeg ik niet altijd direct een melding bij beweging op mijn MI10T pro, maar dat kan ook aan mijn toestel liggen.

In de app vind je ook een live feed van al je camera's, waar je direct kan spreken via de camera, een alarmtoon kan laten afgaan, een opname starten, pauzeren, of gewoon meeluisteren. Je vindt er ook je opnamegeschiedenis, die van het toestel of de cloud wordt geladen. De cloud is 7 dagen gratis, en heeft daarna een prijs van minstens €1.67 / maand (jaarabonnement). Hierbij worden je opnames maar 3 dagen bijgehouden. Indien je deze 30 dagen wilt bijhouden, betaal je €5.83 / maand (jaarabonnement).
Je kan er ook voor kiezen om het op een SD kaart op te slaan. Echter kan deze met 2 schroeven worden verwijdered, en ben je dus je opnames kwijt. Overigens is er ook een reset knop aanwezig aan de buitenkant van het toestel, en bij het inhouden hiervan wordt de camera dus volledig gereset. Op vlak van security is dit voor mij de grootste blunder.

De beeldkwaliteit wanneer het licht is is echt uitstekend, maar in het donker is deze iets minder goed. Maar overigens wel nog altijd beter dan de meeste camera's in het donker. Het is wel jammer dat de lichten van de camera aan moeten blijven om het beste beeld te krijgen.

Tot slot zal je deze featureset niet snel vinden in een camera voor deze prijs. Helaas betaal je aan de cloud service wel wat indien je deze wenst te gebruiken.

Heb jij ook een Imou Bullet 2S 4MP?

@Redsandro Dat kan gelukkig ook zonder te betalen voor de cloud.
Kan je ook bewegings-notificaties ontvangen en 'het alarm aanzetten' zonder extra cloud-opslag?
Dat kan gelukkig ook zonder te betalen voor de cloud.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van wifi-camera's: je moet immers sowieso een gaatje boren voor de stroomvoorziening, dan gebruik ik liever een ethernetkabel die stroom voorziet voor POE en gekoppeld aan een NAS of een NVR en wordt zo de koppeling met de camera waterdicht gemaakt via waterdichte omhulsel rond de koppeling van de ethernetkabel: scheelt een extra aansluiting en het gaatje moet je sowieso maken voor je stroomvoorziening. Zeker gezien het abonnementssysteem via cloud, haal je dat met meerdere camera's snel terug met een NAS of NVR.

Dat de camera van buiten gereset kan worden en bovendien van wifi is voorzien betekent dat bij een crack iemand gemakkelijk de controle kan overnemen van je camera, door het SD-kaartje eruit te halen en de camera te resetten (reset knop had beter inwendig geplaatst moeten worden, waarbij losschroeven een alarm getriggerd zou moeten worden en doorgezonden naar je smartphone).
Ik ben het volledig met je eens, wifi kan tenslotte ook tijdelijk worden gejammed, waardoor je dus geen opname hebt icm cloud. Helaas is de gemiddelde mens niet zo technologisch aangelegd om daar rekening mee te houden.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.