Sony HT-X8500

Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Sony HT-X8500 Review

Petje72 15 juni 2021, laatste update op 5 juli 2021, 408 views Product gekocht

Sony HT-X8500

Ik heb hem nu 1,5 jaar in gebruik en heb achteraf spijt dat ik hem gekocht heb. Het geluid is op zich goed maar het geluid is niet in sync met de TV. De soundbar is gekoppeld aan een Sony KD-43XE8077 TV.

Pluspunten

• Design ziet er strak uit

Minpunten

• Dolby moet uit om geluid in sync te krijgen

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik heb hem nu 1,5 jaar in gebruik en heb achteraf spijt dat ik hem gekocht heb. Het geluid is op zich goed maar het geluid is niet in sync met de TV. De soundbar is gekoppeld aan een Sony KD-43XE8077 TV, ik dacht Sony + Sony dat zou naadloos met elkaar samen moeten werken. Maar helaas het geluid van de soundbar is niet in sync te krijgen met de TV. Op de Ziggo Mediabox kan je wel vertraging instelling maar met die instelling krijg ik het niet in sync. TV en soundbar zijn synced via Sony functionaliteit maar op het apparaat is niets verder in te stellen. Het geluid komt gewoon te laat en op de mediabox kan je alleen maar extra vertraging instellen dus dat schiet niet op.

Zonder gebruik van de mediabox wat getest door blurayspeler aan het sluiten, zelfde probleem.
Andere TV aangesloten, een LG en andere wat oudere Sony, zelfde probleem

Pluspunten:
- design ziet er wel strak uit, past goed bij de TV
- aansluiting kabels ziet aan achterkant, zo goed uit zicht te houden.

---------------
Update:
zie dit artikel van Sony: https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00026069
als Audio "vast zet" op PCM is iets beter qua sync maar niet 100%
--------------
Update:
geluid eindelijk in sync door andere manier van aansluiten.

Ziggo Mediabox op HDMI sound bar, HDMI ARC soundbar op HDMI ARC TV

Dolby instelling op Ziggo Mediabox UIT: geluid altijd in sync tijdens TV kijken
Dolby aan, op Netflix film/serie met Dolby: geluid in sync. Maar TV-zenders weer out of sync.

Heb jij ook een Sony HT-X8500?

Vraag & Aanbod

Vraag is - hoe heb je hem aangesloten? HDMI ARC? SPDIF? Bluetooth? Want met Bluetooth heb je heel vaak sync issues, met HDMI ARC of SPDIF zo goed als nooit.
HDMI ARC, geloof me ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, vertraging gaat niet weg helaas.

[Reactie gewijzigd door Petje72 op 15 juni 2021 15:17]

inmiddels is geluid in sync, welliswaar met Dolby uit.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.