Logitech Cordless Desktop MX 5000 Laser Review

eknem 27 augustus 2010, laatste update op 27 augustus 2010, 342 views

Logitech Cordless Desktop MX 5000 Laser

Pluspunten

• Zeer goede kwaliteit en levensduur
  • Uitgebreide mogelijkheden (op een windows of mac box)
  • werkt ook goed met andere bluetooth dongels

Minpunten

• Absoluut geen ondersteuning voor Linux gebruikers. Ik heb zelfs de indruk dat ze je liever niet als klant hebben als je Linux gebruiker bent.
  • de bluetooth dongle kan niet tegen lompe gasten die kortsluiting weten te veroorzaken op de usb bus.

Driver / support
Deze is door mij als zeer slecht beoordeeld omdat ik zelfs lichtelijk werd uitgekafferd door de helpdesk toen ik wat informatie probeerde te achterhalen om het toestenbord volledige functioneel te krijgen onder linux. Dat ze daar geen zin in hadden om mij van deze informatie te voorzien had ik natuurlijk kunnen weten, zelfs voordat ik hem kocht. Ik zal me niet tot dit niveau verlagen, Maar eigenlijk vind ik het reden genoeg om het gehele merk en al zijn producten tot aan het bot af te kraken. Gellukig heeft het merk genoeg krediet kunnen verdienen toen ik nog een windows gebruiker was, waardoor ik mij vooralsnog zal inhouden. Maar eigenlijk is dit schandalig en zou het hele merk geboycot moeten worden

kwaliteit
De reden dat ik voor mijn invoer apperatuur toch trouw ben aan het merk. (ondanks de onwilligheid tegenover niet commerciele os'en) is de kwaliteit.

Ter illistratie. tot voorkort was ik een enorme ketting roker. en aan het toetsenbord kun je dat zelfs nu nog zien. Maar toch heeft de muis noch het toetsenbord me ooit in de steek gelaten. En er is maar weinig apperatuur dat mijn mishandeling zolang kan doorstaan. ik denk zelfs dat dit setje een persoonlijk record heeft kwa "draai" uren.

Ik denk dat dit goede resultaat is te danken aan het feit dat logitech er meestal voor zorgt dat het mogelijk is om zijn producten open te schroeven (en weer dicht te krijgen is) als vuil onder de toetsen het onmogelijk maken ze nog ingedrukt te krijgen. (Zelfs als je niet erg technisch bent) Iets wat bij de meeste merken betekend dat je het moet gaan vervangen. (de meeste andere toetsen borden gaan al kapot als je alleen al met een schroeven draaier ernaar durft te wijzen. Laatstaan dat je ze met goed fatsoen weer in elkaar kan schroeven)

Functionaliteit
Wat betreft de functionalieit valt alleen (erg zeikerig) op te merken dat ze vanaf deze serie ineens besloten de toetsen subtiel maar toch net iets anders in te delen. het nut hiervan heb ik nooit begrepen. Er was in iedergeval niks mis met de oude indeling.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX 5000 Laser?