Razer Goliathus Chroma Extended Zwart

€ 49,90
Specificaties 920mm breed en 294mm lang (Microfiber, Rubber) - Bekijk alle specificaties

Razer Goliathus Chroma Extended Zwart Review

AlexZuH 15 juni 2021, 858 views Product gekocht

Razer Goliathus Chroma Extended Zwart

Mijn eerste (nieuwe) muismat in meer dan 10 jaar, en tot op heden geen moment spijt van.

Pluspunten

• groot, ruim voor een keyboard+ muis
  • rocksteady
  • Uitstekend verpakt
  • egale gloed van verlichting
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• prijs?

Kwaliteit Score: 5
10+ jaar geleden, een muismat aangeschaft voor mn toenmalig nieuwe Logitech G300 gaming muis. Wat een wereld van verschil. Een harde muismat van Steelseries (QCK something something). Nu met een mechanisch keyboard, en ook na 10+ jaar een nieuwe muis (Logitech G502) kan het verschil toch niet opnieuw zo groot zijn? Let's see...

Verpakking en inhoud
Stevig, netjes (beschermd) opgerold om een kartonnen geleider (om knikken te voorkomen). Daarnaast de zeer beknopte, maar mooi vormgegeven "quick start guide" (USB inprikken software bij Razer scoren en klaar) gevolgd door de verplichte gaming stickers om je notebook, speakers of helm vol te plakken.

De muismat zelf

Een best oppervlak. Aansluiting van de kabel zit linksbovenin de hoek, en de kabel is 1.2m lang. Ruim voldoende voor mijn setup met desktop onder het bureau.

Na uitrollen en neerleggen eigenlijk direct de juiste vorm. Onderzijde heeft (zoals geadverteerd) een goede rubber coating, en dat zorgt ervoor dat ie echt geen kant opgaat. Oude Steelseries QCK for scale, incl Logi g502

Ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen, maar omdat het een stoffen mat is, lijkt mijn g502 net zo snel, maar een stuk trefzekerder te bewegen, ten op zichte van de vorige Steelseries. Daar dan ook erg blij mee. Het oppervlak zorgt ervoor dat er (zelfs voor fullsize keyboards) genoeg ruimte over is.

Uiteraard de verplichte "laat eens wat kleuren zien dan - foto's" (overdag genomen, dus springt er nog niet helemaal uit, zal nog een aantal avond shots toevoegen vanavond).

Software
De software is relatief intuïtief, en werkt soepel. Qua resources valt het mij alles mee. Er zijn verschillende profielen in te stellen, met standen, kleuren en intensiteit, incl eventueel breathing of cycling van meerdere kleuren. Deze zijn ook nog eens te mappen aan games op je machine, zodat er automatisch het juiste profiel gekozen wordt bij het spelen van je favo game.

Uiteraard is het mogelijk om de Chroma Studio je eigen effecten te maken en toe te passen, al vermoed ik dat dat een stuk beter tot uiting komt wanneer je meerdere Chroma devices gebruikt.

Fijn ding, wist niet dat een mat zoveel comfort kon geven, al is de prijs met ronde de 50 euro best fors. Mogelijkerwijs dat mn G502 nog een Razer branded buddy gaat krijgen met chroma ondersteuning, puur omdat ik benieuwd ben naar de overige mogelijkheden met meerdere devices. Voelt kwalitatief uitstekend aan, en ziet er uiteraard leuk uit.

Heb jij ook een Razer Goliathus Chroma Extended Zwart?

Vraag & Aanbod

Gaaf, wist niet dat er zulke matten bestonden. Nu nog 1 met verwarmingselement erin over de hele lengte (voor in de winter) en ik ben om!
hhaah ja ik ook, goed idee

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.