Specificaties PCI geluidskaart met 7.1 geluid - Bekijk alle specificaties

M-Audio Revolution 7.1 Review

M@rijn 4 juni 2006, 506 views

M-Audio Revolution 7.1

Pluspunten

• Mooi kaartje voor een goede prijs, komt beter geluid uit als je het mij vraagt als bij andere kaartjes uit dezelfde prijsklasse.

Minpunten

• Zeer slechte support onder Linux, je moet een .asoundrc hebben om muziek uit je boxen te krijgen en je krijgt de M-audio enkel draaiend als de drivers (ALSA) in de kernel aanstaan. Mijn vorige kaart was een Soundblaster 5.1 Player en die werd altijd zonder problemen herkend e.d. dit is toch wel een negatief iets, eigenlijk betreft het driversupport in het algemeen.

Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 1
CPU-belasting Score: 3
Sinds eind 2005 heb ik deze kaart en ben er momenteel erg tevreden mee, deze kaart is voor mij meer als voldoende aangezien ik geen gebruik maak van dingen zoals EAX, A3D en Sensaura 3D. Ik heb er enkel een goede koptelefoon (Sennheiser HD 212 Pro) op aangesloten en ik doe regelmatig dingen met deze kaart opnemen, het geluid van muziek (FLAC) klinkt toch wel een stuk anders bijv. een creative kaartje of Realtek Chippie, beter zou ik zeggen :)

Heb jij ook een M-Audio Revolution 7.1?

[...] je krijgt de M-audio enkel draaiend als de drivers (ALSA) in de kernel aanstaan. Mijn vorige kaart was een Soundblaster 5.1 Player en die werd altijd zonder problemen herkend e.d. [...]
Wat is dat nou voor brakke redenering? Onder windows werkt je kaart toch ook pas als je drivers hebt ge´nstalleerd?! Het enige dat je nu aangeeft is dat de soundblasterdrivers bij jouw distributie al zijn voorgecompileerd en dat dat niet is gebeurd voor een wat zeldzamere kaart als die. Je zou er net zo goed een module van kunnen maken. Een asound.rc kan gebruikt worden om 5.1 geluid te krijgen. Linux (ALSA) kan toch niet ruiken dat je 5.1 hebt?
Nav ervaringen uit het Gentoo forum moet je hoe dan ook eeb asoundrc hebben. En dan heb je alsnog dat je de (achterlopende) kernelmodules nodig hebt ipv de "losse" alsa drivers die er bestaan omdat die om de een of andere reden niet goed werken.